fallback

При успех IPO-то на Alibaba ще надвиши това на Facebook

Китайската компания за електронна търговия може да предложи акции за до 24,3 млрд. долара, като публичното предлагане би я оценило на до 163 млрд. долара

12:11 | 06.09.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата компания за електронна търговия в Китай Alibaba Group Holding обяви, че очаква да емитира акциите от предстоящото си първично публично предлагане (IPO) на цена между 60 и 66 щатски долара за брой, съобщава ВВС. Компанията е подала документи пред американски регулатор за емитирането на акции за до 24,3 млрд. долара, което би било най-голямото технологично листване в света и третото в историята изобщо, посочва Financial Times.

Тя ще предложи 320,1 млн. акции, което при максималната цена от 66 долара за брой прави 21,1 млрд. долара (19,2 млрд. при минималната - бел. ред.), но се допуска възможността поемателите на емисията да закупят повече книжа, уточнява CNBC. Alibaba ще емитира 123 млн. от 320-те млн. акции, като останалите се предлагат от настоящи акционери като Yahoo (чийто дял ще намалее от 22,4% на 16,3%), SoftBank (спад на дела от 34,1% на 32,4%), изпълнителният председател Джак Ма и изпълнителният зам.-председател Джо Цаи, отбелязва медията.

Досега най голямото IPO на интернет компания бе това на социалната мрежа Facebook, която набра 16 млрд. долара през 2012 г. 

Публичното предлагане може да оцени Alibaba на 163 млрд. долара, докато това на Facebook я оцени на около 100 млрд., а понастоящем пазарната капитализация на социалната мрежа надхвърля 200 млрд. долара. На Alibaba се падат 80% от всички онлайн продажби на дребно в Китай. Сред нейните сайтове влизат Taobao, Tmall и AliExpress.

"От самото начало нашите основатели се стремяха да създадат компания, основана от китайци, която обаче принадлежи на света", посочва изпълнителният председател Джак Ма, който наскоро стана най-богатият човек в Китай, в документите, подадени пред Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ (SEC - Securities and Exchange Commission).

Alibaba ще вземе решение относно окончателната цената на акциите след международното представяне на емисията (т. нар.) роудшоу, което се очаква да започне през следващата седмица от Ню Йорк.

Нарастващата употреба на интернет в Китай и разрастващата се средна класа помогнаха на компанията да отчете 46% ръст на приходите си през второто тримесечие на годишна база до 2,54 млрд. долара.

Според Wall Street Journal Alibaba ще позволи на своите служители и други близки до компанията да купят акции на цената от IPO-то преди да започне търговията с тях на Нюйоркската борса – привилегия, която обикновено се дава на професионални и ограничен кръг индивидуални инвеститори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:10 | 14.09.22 г.
fallback