В изненадващ обрат най-големият онлайн търговец на дребно в света Amazon спечели битката за стрийминг услугата Twitch, като се съгласи да плати за нея 970 млн. долара, предава Bloomberg.
Сделката e напълно неочакванa, след като месеци наред имаше спекулации, че видео подразделението на Google YouTube е напът да купи компанията. Придобиването, което ще се осъществи изцяло с пари в брой, ще позволи на Amazon да има популярна услуга за видеоизлъчване, която вероятно след време може да е дори конкурентна на YouTube.
Сделката може да е на стойност от около 1,1 млрд. долара, като се имат предвид изплащанията на стари задължения, заяви пред Bloomberg източник, запознат със сделката, който не е пожелал да бъде идентифициран, тъй като разговорите са поверителни. В Amazon Twitch няма да намери видеоплатформа като своята или на YouTube, но ще има перфектно мащабируема сървърна инфраструктура с Amazon Web Services (AWS). За Amazon закупуването на Twitch е най-ясният ангажимент за установяване на компанията в сектора на игрите, пише още агенцията. С придобиването главният изпълнителен директор на компанията Джеф Безос продължава с трайните си опити да даде на Amazon значителна роля в сектора на игрите. Amazon планира да интегрира социалното видео и развлекателните решения и да ги подготви за вливане в услугите за Kindle.
„Излъчването и гледането онлайн на играене на игри е глобално явление и Twitch е създала платформа, която обединява десетки милиони хора, които гледат милиарди минути игри всеки месец", казва Безос в изявление от понеделник.
Предприемачът вече похарчи милиони долари за медийно съдържание, включително 100 млн. долара за продуцирането на телевизионни предавания за незабавно гледане през видео услугата на Amazon, услугата за музикален стрийминг и абонаментния план за електронни книги. Amazon също сключи сделка с Time Warner Inc., за да може да излъчва програмата на HBO.
За Amazon сдеката е поредният от серия високопрофилни ходове в сектора на видеоигрите. Освен музикална, филмова и телевизионна услуга, наскоро стартираната от компанията Fire TV е позиционирана и като система за игри, която има подкрепата на производителите на игри Electronic Arts, Ubisoft, Sega и Disney.
Компанията на Джеф Безос тихомълком изгражда и свое студио за производство на игри в Сиатъл. През февруари Amazon придоби Double Helix Games, която създаде хитовата игра Killer Instinct за Xbox One и класическото и любимо на мнозина заглавие Earthworm Jim.Същевременно компанията привлича за студиото си едни от най-добрите таланти в индустрията, сред които и Ким Суифт, дизайнер на Portal и Far Cry 2. Целта на Amazon е да създаде примамливи заглавия за видеоигри за своя сет бокс Fire TV, за смартфона си Fire Phone и за таблетите Kindle Fire. По-рано имаше спекулации от страна на технологичния блог VentureBeat, че Google ще плати над 1 млрд. долара за Twitch. За сравнение – през 2006 г. гигантът плати 1,65 млрд. долара за Youtube. Според неофициалната информация онлайн гигантът също е бил готов да плати за придобиването изцяло с пари в брой. Други големи сделки в Силициевата долина често се извършват и с акции, като например придобиването на Whatsapp от Facebook.
Google притежава най-голямата онлайн видеоплатформа - YouTube, която има над 1 млрд. потребители по цял свят. Евентуалното придобиване на Twitch щеще да позволи на компанията да започне да излъчва клипове в реално време в популярната си услуга. YouTube също предлага излъчване на живо на игри, музика, спортни събития и новини, но също и за специални събития, като например скока на Феликс Баумгартнер от ръба на Космоса. Но услугата на стрийминг на Twitch е по-търсена от тази на Youtube. На Twitch се падат почти 48 на сто от общия обем на данните, предадени през онлайн излъчване на живо в САЩ, показват данни на Qwilt. Twitch, която бе основана през юни 2011, отчете голям ръст от ноември насам, благодарение до голяма степен на партньорствата с Xbox One и PlayStation 4, като собствениците и на двете системи вече имат възможност да излъчват игрите си онлайн чрез стрийминг функциите на игралните конзоли. Освен това Twitch възпроизвежда и съдържание на каналите CBS Interactive, GameSpot, Joystiq, Destructoid и др. На по-широкия пазар за онлайн видео стрийминг, в който влиза и запазено предварително съдържание, излъчвано след това по поръчка, Twitch изостава зад Netflix и Youtube. Към момента Twitch разполага с около 55 млн. активни потребители месечно и около 1,1 млн. членове, които всеки месец излъчват на живо своите игрални сесии. Средният престой в сайта е цели 106 минути дневно. Общата бройка на месечните гледания през юли минава 15 милиарда. Иначе казано - услугата вече се превърна в мястото в интернет, където да отидеш, за да гледаш или да излъчваш игри. Сред инвеститорите в Twitch са инкубаторът Y Combinator, рисковият фонд Alsop Louie Partners и издателят на игри Take-Two Interactive Software.