fallback

Google е искала да придобие Spotify?

Сделката се е провалила поради твърде високата поискана цена

16:03 | 23.07.14 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Google се е опитал през изминалата година да купи музикалната стрийминг услуга Spotify, пише The Wall Street Journal, като се позовава на информиран източник. Преговорите обаче са се провалили по различни причини. Така например Spotify е поискал твърде висока цена от Google. Също така главният изпълнителен директор на Google Лари Пейдж не бил ентусиазиран от идеята компанията да придобие абонаментна услуга от развлекателната индустрия.

Мениджърът на Google Сюзън Войчички, която през февруари стана директор на видео подразделението Youtube, е била най-важният защитник на придобиването, казва източникът на WSJ.

През декември Google писмено е уведомила Комисията по ценни книжа и фондови борси (Securities and Exchange Commission, или SEC), че „има за цел потенциално купуване на чуждестранна компания с прогнозна стойност от 4 до 5 млрд. долара".

Стойността на Spotify се повиши след увеличението на капитала през ноември до 4 млрд. долара. Компанията е решила да спекулира в преговорите с Google за покупна цена от над 10 млрд. долара, твърди запознатият с преговорите източник.

Още в понеделник технологичният блог Re/code писа за интереса на Google към Spotify.

През май Apple сключи споразумение за покупката на услугата за стрийминг Beats Music (конкурент на Spotify) и нейната дъщерна компания Beats Electronics – производител на слушалки, за общо 3 млрд. долара. Според добре информирани източници Apple ще плати само за създадената седем месеца по-рано абонаментна музикална услуга около 500 млн. долара. Но е възможно Apple да е разпределила цената по този начин от чисто счетоводни причини.

Spotify има над 10 млн. плащащи абонати, други 30 млн. клиенти ползват услугата в безплатния ѝ вариант. Beats Music притежава няколкостотин хиляди плащащи абонати. 

Музиката е един от стълбовете в бизнеса на Apple от пускането в продажба на iPod и на музикалното приложение iTunes през 2001 година. Google се опитва да навакса с редица инициативи, включително и със собствената си абонаментна услуга, наречена Google Play Music All Access.

В началото на юли компанията обяви, че купува стрийминг услугата Songza за неназована сума. Songza прилича отчасти на Beats Music, която бе придобита от Apple, и Spotify, но добавя и няколко уникални елемента. В същината си услугата е интернет радио, а музиката е разпределена в плейлисти, подбрани от професионални редактори.

Условията на сделката остават неразкрити, но по-ранни спекулации предполагаха, че цената на придобиване ще е 15 млн. долара. Източници на The New York Times твърдят, че сделката е на стойност над 39 млн. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:01 | 12.09.22 г.
fallback