fallback

Google разочарова с печалбата, но би очакванията за приходите

Броят на платените кликове на реклами в Google расте, но същевременно спада средната цена на клик

09:12 | 18.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американският технологичен концерн Google се похвали с ръст на печалбата за второто тримесечие от 6%, след като треската покрай Световното първенство по футбол докара повече трафик към търсачката на интернет компанията и видео сайта YouTube, докато устройствата с Android ускориха продажбите на филми, музика, книги и приложения чрез мобилния магазин на компанията.

Публикуваният след борсовата сесия в четвъртък доклад показва също, че цените за реклама на Google все още падат, достигайки почти тригодишно дъно. В същото време разходите на дружеството непрекъснато нарастват, след като то наема повече служители, рекламира новите си продукти и навлиза на нови технологични фронтове, като например интернет свързани очила, автономно движещи се коли и роботи.

Тези тенденции разочароваха редица инвеститори, което доведе до изоставане на цените на акциите на Google спрямо по-широкия пазар през тази година, въпреки че повечето анализатори все още гледат на компанията като на прекрасна дългосрочна инвестиция. Акциите на компанията са спечелили 4% от началото на годината, в сравнение с ръста от 6% на индекса S&P's 500, предава Ройтерс.

Google отчете нетна печалба от 3,42 млрд. долара, или 4,99 долара на акция, в сравнение с 3,23 млрд. долара, или 4,77 долара на акция, през същия период година по-рано. Печалбата без специални ефекти е 6,08 долара за акция. Тази цифра обаче не отговори на пазарните очаквания, като усреднените цели на анализаторите бяха за 6,23 долара за акция според данни на FactSet.

Приходите възлизат на почти 16 млрд. долара, което представлява ръст от 22% спрямо същия период година по-рано.

След прихващане на комисионите, заплащани на рекламните партньори на Google, приходите са 12,8 млрд. долара, или с почти 500 млн. долара над прогнозите на анализаторите.

В следборсовата сесия акциите на концерна поскъпнаха с 2,3% до 594 долара за брой.

Броят на платените кликове на реклами в Google и при партньорите ѝ нараства с 25 на сто на годинша база.  Същевременно обаче усреднените рекламни приходи на клик падат с 6% за същия период. Потребителите използват все повече мобилните си устройства, а предвид по-малките екрани и по-ниската скорост на предаването рекламодателите тук плащат по-малко.

На Google ще се падат повече от една трета от разходите за цифрова онлайн реклама в целия свят през тази година, надминавайки силно най-близкия си конкурент Facebook, който ще държи почти 8% от пазара, оценяван от Emarketer на 140 млрд. долара. Въпреки това в по-бързо развиващия се мобилен рекламен бизнес Google има по-слаба доминация, а Facebook и Twitter растат по-бързо, показват оценки на Emarketer.

За отчетния период Google е назначил допълнителни 2 200 служители, като сега общият им брой достига 52 000. Оперативните разходи спадат до 4,8 млрд. долара, докато година по-рано компанията е похарчила 5,34 млрд. долара.

Същевременно концернът обяви, че главният оперативен директор Никеш Арора ще напусне компанията след десет години в нея. Той ще стане главен изпълнителен директор на Softbank по въпросите за интернет и медиите. Временно поста му технологичния концерн ще поеме Омид Кордестани. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:55 | 21.08.22 г.
fallback