fallback

Глобалните разходи за реклама удвояват ръста си през 2014 г.

Основен двигател ще бъдат по-високите разходи за цифров и мобилен маркетинг, смятат от Emarketer

11:34 | 09.07.14 г.
Автор - снимка
Създател

Глобалните разходи за реклама ще се увеличат с 5,7% през тази година, като ръстът ще е над два пъти по-силен от този през 2013 г. в резултат на по-високите разходи за цифров и мобилен маркетинг, показва проучване на Emarketer Inc., цитирано от Bloomberg.

Общите медийни разходи може да надминат 545 млрд. долара през тази година, в сравнение с 516,2 млрд. долара през миналата година, когато бе регистриран ръст от 2,6% спрямо 2012 г., прогнозира изследователската компания. Очаква се разходите за дигитална реклама да се увеличат с 16,7% до 140,2 млрд. долара и за първи път да възлизат на повече от 25 на сто от общите разходи за реклама. 

Прогнозираният ръст на глобалните разходи за реклами е най-силният, откакто Emarketer започна да следи пазара през 2008 година. Разходите за мобилен маркетинг ще се увеличат с цели 85% до 32,7 млрд. долара през тази година и ще представляват почти една четвърт от всички разходи за реклама в онлайн медии, посочват от Emarketer.

„Кривата за мобилната реклама едва сега започва да расте", казва Дан Мърсъс, директор на връзките с обществеността за Emarketer. „Издатели като Facebook и Google започват да разбират поведението на потребителите на тези устройства".

Интернет компании като Facebook Inc, Google Inc. и Twitter Inc. се борят за генериране на повече приходи от мобилни реклами, тъй като потребителите все по-често използват своите смартфони и таблети за пазаруване, играят на видеоигри и общуват с тях в социалните мрежи.

Според Emarketer до 2018 г. разходите за мобилна реклама ще възлизат на повече от 50 на сто от рекламите във всички онлайн медии, които от своя страна ще съставляват около една трета от общите разходи за реклама.

Сериозен принос за растежа на разходите за реклама през тази година имат Световното първенство по футбол в Бразилия и Зимната олимпиада в Сочи, твърдят още анализаторите.

В класацията по страни няма особени изненади. САЩ остават лидер с над 180 млрд. долара, които се очаква да бъдат похарчени за реклама там до края на годината. Това прави по 565 долара на американец. Китай, най-многолюдната страна в света, ще стане вторият по големина рекламен пазар, но на глава от населението там ще се падат по едва 37 долара.

Докато разходите за мобилна реклама като дял от дигиталната ще достигнат 70% в САЩ до 2018 г., в Китай този дял се очаква да бъде около 30%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:09 | 12.09.22 г.
fallback