fallback

Китайските интернет гиганти започват битка за по-бедните потребители

Във вътрешните райони на Китай живеят две трети от населението на страната

12:26 | 30.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайският интернет гигант Tencent похарчи 736 млн. долара за 19,9% дял в 58.com, китайска платформа за обяви.

В същото време се очертава нов фронт, на който конкуренцията между Tencent и китайския онлайн търговец Alibaba става ожесточена – състезанието да обхванат потребителите в по-бедните периферни територии, където живеe и следващият най-голям дял потребители в страната.

58.com, която се листна на борсата в Ню Йорк миналата година, зависи преди всичко от собствениците на малък бизнес и от по-неплатежоспособните потребители в градовете, както и от тези в големите градове, пише Quartz.

Част от стратегията на фирмата е да събира на едно място нови онлайн купувачи и продавачи, като предлага работни семинари, които обучават търговците и клиентите. Обявите варират от оферти за наеми на недвижими имоти до бързи срещи и обяви за работа. Компанията изкарва по-голяма част от парите си от търговци, които плащат такси за членство, за да публикуват своите обяви в 58.com.

Купуването на дял от 58.com е втората инвестиция в онлайн търговия на Tencent през тази година. По-рано тя придоби 15% от JD.com, втората най-голяма компания, занимаваща се с електронна търговия, в Китай, след платформите на Alibaba Taobao и Tmall. От своя страна JD.com вече се състезава с Alibaba за създаването на логистика и инфраструктура за доставки в цялата страна.

Въпреки че крайбрежните китайски райони отдавна са най-богатите провинции, във вътрешните региони живеят почти две трети от населението на страната. Тези части на Китай заемат и все по-голям дял от икономическия растеж на страната. През 2012 г. 60% от всички продажби на дребно в азиатската държава бяха направени извън големите крайбрежни градове като Пекин или Шанхай, разкрива Alibaba.

Особено важно за Tencent, която е лидер на пазара на мобилни услуги в страната, е, че част от местата, където се забелязва най-голямо увеличение в използването на мобилен интернет, са по-малко известни градове като Фуджоу и Шенян.

Въпреки че доходите и разходите могат да са значително по-ниски в по-бедните райони, вътрешните провинции имат огромен потенциал. Разполагаемият доход на китайските градове от първото ниво възлиза на около 1 трлн. юана, но тези на по-малките и бедните градовете имат комбиниран разполагаем доход от 8 трлн. юана през 2011 г., сочат данни на компанията за проучвания AC Nielson.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:16 | 05.09.22 г.
fallback