В туристическата индустрия качеството на достъпа до интернет е бързо развиващ се основен фактор за отличаването на един хотел или авиокомпания от другите. Дори Amtrak, компания, грижеща се за междуградската пътническа железопътна система в САЩ, сега влиза в надпреварата за по-добър широколентов достъп.
Amtrak събира предложения за създаване на широколентова мрежа за влаковете ѝ, пътуващи между Вашингтон и Бостън. Железопътната компания иска да преодолее сегашните ограничения в интернет трафика и да премахне разликите в покритието в рамките на своя Североизточен коридор. Той е дълъг 457 мили (735 км) и е най-дългият маршрут в мрежата на Amtrak.
Целта на компанията е да увеличи скоростта на интернета от сегашните 10 Mbs до поне 25 Mbs и отгоре – скорост, която е достатъчно добра за стрийминг на видео, пише BusinessWeek.
Високоскоростният интернет може да помогне за привличането на нови клиенти и да се превърне в нов източник на приходи, дори и влаковете да се движат със същата скорост,както досега. Amtrak се надява да започне изграждането на мрежата в Делауеър през следващата година.
„В днешния свят хората искат да останат свързани през цялото време“, твърди Ленета Маккембъл, старши директор в Amtrak. По думите ѝ клиентите на компанията очакват, че интернет връзката във влаковете ще е толкова добра, колкото навсякъде другаде.
Туристическата индустрия се стреми да направи така, че интернетът, който човек ползва у дома или на работа, да бъде същият като този, който ползва в хотелската си стая или по време на пътуване.
Днес повечето авиокомпании предоставят по-бавни интернет услуги, но работят в посока осигуряването на по-добър достъп до безжичен интернет на борда на самолетите. Много хотели все още се борят да осигурят добър достъп във всички хотелски стаи, сблъсквайки се с въпроси, свързани със скоростта и с това колко да таксуват самите потребители. Тези дебати са една от причините някои вериги да предлагат безплатен достъп до интернет, а някои хотели да налагат високи такси за подобни услуги.
“За нас е ясно, че безжичният интернет е важен за хората, когато правят избор, особено за по-дълги полети“, твърди Джейми Пери, директор "Развитие на продукти" в американската нискотарифна авиокомпания JetBlue Airways.
Фирмата разполага с нова широколентова система от ViaSat, благодарение на която ще даде възможност на пътниците на борда на самолетите да ползват качествен интернет. Целият процес по стартирането ѝ ще бъде завършен през следващата година, а JetBlue ще бъде авиокомпанията, предлагаща най-бърз интернет в САЩ.
“Една от причините да въведем услугата е, че губим клиенти на нашите трансконтинентални пазари. Бизнес пътниците не могат да се оправдаят, че са били офлайн в продължение на шест часа“, коментира Пери.
Авиокомпанията експериментира с цените, с безплатно ниво на обслужване и услуги, струващи по 9 долара на час. Последните предполагат по-висока скорост на връзката и възможност за изтегляне на видео и други големи файлове.
И докато по-бързият интернет превзема самолетите, Пери и други експерти в областта очакват все повече пътници да започнат да ползват стрийминг услугите на Netflix, Hulu и iTunes, докато пътуват с авиокомпаниите. Ръководството на JetBlue очаква, че социалните мрежи ще са най-популярното занимание сред интернет потребителите в самолетите. Според Пери обаче пазаруването ще бъде на първо място.
Безплатният високоскоростен интернет ще бъде пуснат от JetBlue напълно до края на годината. По думите на Пери вероятно ще остане и платена услуга, която ще е с по-добра скорост, въпреки че компанията иска да запази и възможността за безплатен интернет.
С течение на времето авиокомпаниите, железопътните и автобусните компании ще трябва да осъвременят своите интернет предложения. Пътниците няма да са съгласни да ползват ужасни услуги, допълва BusinessWeek.