Конкуренцията в бизнеса с музикален стрийминг става все по-ожесточена. Онлайн гигантът Amazon дава достъп на своите абонати на услугата Prime в САЩ безплатен достъп до над 1 млн. песни. Услугата няма да е прекъсвана и от реклами, предава DPA.
Услугата, за която се спекулира от дълги месеци, бе стартирана в четвъртък без големи фанфари. За самия старт Amazon обещава наличието на над 1 млн. песни.
В САЩ цената на абонамента за Prime, който включва и по-бърза доставка на поръчките, бе повишена наскоро от 79 на 99 долара на година. За сметка на това обаче бе интегриран и безплатен достъп до телевизионни програми и филми. Видео стриймингът вече е достъпен и за клиенти в Европа.
Музикалната услуга за Prime обаче няма да съдържа много нови заглавия, нито предложения от лидера в бранша Universal Music, пише New York Times. Преговорите с представители на индустрията са започнали преди половин година и са били затруднявани от различия в представите за лицензионната цена. С Universal Music обаче онлайн търговецът не е успял да се споразумее до самия край на преговорите, а с останалите две големи студиа Sony и Warner Music са били сключени договори.
Музикалният стрийминг е бързо нарастващ пазар. Повечето оператори предлагат неограничен онлайн достъп до милиони песни срещу месечна такса от около 10 евро или долара. За лидер в бранша се счита шведската компания Spotify. Apple също навлезе на пазара, като придоби Beats преди няколко седмици.