fallback

Българите вече сърфират в интернет през всякакви устройства

Смартфоните се оказват най-разпространени (66,2%), като 19,4% от анкетираните планират да си закупят такъв до една година

17:07 | 21.05.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Българите вече сърфират в интернет през всички технологични устройства, сочи проучване за навиците и нагласите на интернет потребителите, проведено през април от изследователската фирма Gemius по поръчка на Samsung.

Смартфоните се оказват най-разпространените технологични устройства (66,2%), като 19,4% от анкетираните планират закупуване в близките 12 месеца, сочи изследването.

Основната причина за закупуването на "умните" телефони е желанието за връзка с интернет (53,4%), както и използването на различни приложения (42,2%). Това са предимно потребители между 20 и 29 годишна възраст, желаещи да са в крак с новите технологии. За 21,8% от участвалите в проучването е важен и по-големият размер на екрана.

41,6% от запитаните и особено жените между 20 и 39 годишна възраст го предпочитат заради бързия достъп до имейл. 

Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден.

Над 30% от потребителите обаче познават и ползват само основните функции на своя телефон, а 4,3% никога не са го свързвали с интернет. Най-чести ползватели са мъжете, а по отношение на възрастта – хората между 30 и 39 години.

Водещата марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38,3%), следвана с голяма разлика от Nokia (18,7%), Sony/ Sony Ericsson (12,2%), HTC (11,2%) и Apple (11%). Интересно е, че Apple и Blackberry са особено използвани марки от жените и хората между 20 и 29 години.

Сред технологичните устройства таблетите са значително по-слабо разпространени (25,7%), но заедно със смарт телевизорите (15,3%) и смарт телефоните (19,4%) те са сред най-желаните уреди за покупка – съответно16,6%.

Подобно на смартфоните, всеки трети от притежателите на таблет посочва марката Samsung (31,8%), следвани от Lenovo (15.2) и Apple (10%). Що се отнася до начина на свързване с интернет, почти наполовина е разделението между таблетите с Wi-Fi и 3G/4G и тези само с Wi-Fi.   Основните функции, които притежателите на таблети използват в своите устройства, най-често са сърфиране в интернет (80,5%), електронна поща (56,4%) и различни приложения (55,8%).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:24 | 10.09.22 г.
fallback