Онлайн видео услугата Netflix ускорява своята експанзия в Европа. До края на годината американската компания ще пусне предложението си в Германия, Франция, Австрия, Белгия, Швейцария и Люксембург, предаде Ройтерс, позовавайки се на изявление на концерна.
Така интернет потребителите в тези страни ще могат да се абонират за стрийминг услугата и да получат достъп до телевизионни сериали и филми, както и до собствени серии на Netflix, като популярната „House of Cards“ („Къща от карти”). По-точни дати за старта на услугата в различните държави все още не са назовани, липсва и информация за цената на абонамента, но „тя няма да е е ниска“, поясни компанията.
Компанията е един от най-големите доставчици на филми и сериали, достъпни по поръчка през интернет. В момента тя има 48 милиона клиенти по целия свят, като 15,7 млн. от тях са в САЩ. Срещу месечна такса абонатите могат да гледат неограничен брой видеа.
За разширяването на онлайн услугата в Европа се спекулираше от месеци. В Обединеното кралство, Ирландия, Норвегия, Финландия, Швеция, Дания и Холандия Netflix вече е активна.
И по-рано самата Netflix заяви, че планира експанзия на Стария континент, но не уточни в кои страни. В писмо до акционерите от 21-и април компанията заяви, че заради разходите за навлизането на нови пазари международното ѝ подразделение вероятно ще отчете загуба за фискалната 2014 г.
Германия е на първо място сред европейските страни по брой на домакинствата с достъп до широколентов интернет, като през 2013 г. с такъв са разполагали 29,1 милиона домакинства по данни на SNL Kagan. Франция е на трето място с 24,7 милиона, след Русия.
На тези пазари Netflix ще се конкурира с вече наложили се подобни услуги, като Canal Play Infinity на Canal Plus във Франция, която е собственост на медийната група Vivendi, както и с Prime Instant Video на Amazon в Германия.
В допълнение, Франция разполага със сложен набор от законови правила за това кога филмите могат да бъдат пускани пред публика в различни формати. Правилата забраняват пускането на филм чрез каквато и да е месечна абонаментна услуга за видео до три години след дебюта му в кината, макар че той може да бъде нает чрез услуга за кабелна телевизия (напр. ползвайки set-top box, приемник за цифрова телевизия) едва четири месеца след премиерата му.
През април Netflix отчете загуба от 35 млн. долара за международното си подразделение, два пъти по-ниска загуба от миналогодишната. От компанията заявиха, че международното поделение е напът да стане печелившо през тази година, но и че планираната експанзия в Европа ще продължи да натежава.
Около четвърт от приходите от стрийминг Netflix получава от чуждестранните си операции. Компанията заяви, че очаква задграничните ѝ операции да задминат американския пазар. За първото тримесечие американското поделение е отчело печалба от 201 млн. долара, а като цяло Netflix отчете печалба от 53 млн. долара.