"Над 5 или 6% е делът на интернет рекламата спрямо общата реклама и има тенденция да се засили. Аз вярвам, че следващите една, две години ще бъдат доста преломни и със сигурност можем да минем 10%“, заяви управителят на Interactive Share Мартин Попов по Bulgaria on Air.
По думите му пазарът на premium онлайн рекламите в България възлиза на около 40-50 млн. лева, като над половината от него се пада на Facebook и Google. Според него този дял е толкова висок заради голямата ефективност на premium рекламата. Рекламите Premium се появяват най-отгоре на страницата, без да се налага скролване, за да бъдат видени и позволяват безпроблемно добавяне на рекламно съдържание към потребителското преживяване на хората.
Според Попов бюджетите на фирмите за реклама са намалели спрямо минали години, но за сметка на това се е увеличил делът на performance рекламата на Google и Facebook (преди всичко реклама на клик). По думите на експерта спаднали са и инвестициите в premium реклами.
Заради кризата браншът е започнал все повече да работи „на парче“. Тепърва рекламодателите се опитват да обединят това и да имат цялостно присъствие онлайн и годишна стратегия.
„Бъдещето на интернет рекламите е в данните. Всичко, което се събира за потребителите, спомага за тяхното таргетиране и даване на правилната информация за тях“, пояснява още Попов.
"Най-добрият микс е рекламата да се прави спрямо целите на кампанията, като е хубаво рекламодателят да си ги зададе още преди да е започнал да прави кампанията", заяви експертът.
Мартин Попов е категоричен, че и "клик рекламата" също работи. Цените за нея варират между 0,05 лв. и 1.50-2.00 лв. Експертът подчерта, че при банките и финансовите институции сумите са по-високи, отколкото в останалите категории.
Чуйте повече от коментара на Мартин Попов в материала на Bulgaria on Air.