Времето все повече притиска главния изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер. Все още не са изминали две години, откакто тя пое кормилото на интернет гиганта, но при все това на нея ѝ бе предоставено повече време, отколкото на всеки друг от предшествениците ѝ, за да успее да осъществи един от най-трудните обрати в историята на Силициевата долина. Но успехът все още не идва - приходите продължават да стагнират, делът на пазара на дигитални реклами се свива, а Майер не показва ясен курс на развитието на концерна, пише в свой анализ Wall Street Journal.
На всичкото отгоре и вероятното предстоящо първично публично предлагане на китайския онлайн търговец Alibaba, в който Yahoo е един от основните собственици, ще подчертае слабостите на калифорнийската компания. Първичното публично предлагане на китайската компания може да принуди Yahoo да продаде около 40 процента от своето участие. Инвеститорите след това може да преосмислят истинската стойност на интернет пионера. Много анализатори смятат, че пазарната капитализация на Yahoo в размер на 35 млрд. долара се основава предимно на дела ѝ в Alibaba и Yahoo Japan.
Наистина по отношение на посещенията в мрежата и на мобилни устройства Yahoo е задминат само от Google, но финансовият обрат все още не е налице, критикува анализаторът Джордан Рохан от Stifel Nicolaus & Co. „Дългогодишното най-голямо предимство на Yahoo може да се окаже бавно топящ се айсберг".
За да създаде обрат, Yahoo ще има нужда от нов двигател за растежа на приходите, твърди Рахон и други анализатори. Вместо да се концентрира върху една област обаче, Майер е разделила ресурсите на групата към главозамайващ брой проекти.
Силната жена на Yahoo похарчи повече от 1,2 млрд. долара, за да осъществи три дузини по-малки придобивания. Те варират от компании за инструменти за анализ на електронната търговия през уеб браузъри до компания за разпознаване на изображения. Тя успя да си осигури услугите на топ журналисти и настояваше за плановете си компанията да произвежда самостоятелно две комедийни серии. Целта - Yahoo трябва да се превърне в медийна компания от следващото поколение. В същото време тя отново подчертава значението на търсачката и говори с ентусиазъм за възможностите на мобилния софтуер.
Запитвана за нейната визия за Yahoo, Майер винаги отговаря скучно: „тя трябва да е „компания на ежедневните навици“ и „персонализирана" компания. Но някои анализатори укоряват тази реторика. Yahoo остава просто интернет портал или колекция от сайтове и приложения, които се опитват да преживяват от рекламния бизнес.