Преходът към реклама за мобилните устройства се оказа труден за Google, според финансовия отчет за първото тримесечие. Компанията съобщи на сайта си за ръст на приходите от 19% до 15,4 млрд. долара спрямо същия период на миналата година.
След приспадането на разходите, направени към партньорите за пренасочване на уебтрафик (TAC), приходите на търсачката са 12,19 млрд. долара. Именно по отношение на приходите данните се разминават с очакванията на Wall Street. Очакванията на анализаторите бяха за приходи от 15,6 млрд. долара или 12,3 млрд. долара след приспадането на TAC.
Като цяло отчетът на технологичния гигант разочарова инвеститорите, основно заради падащите цени на рекламата за мобилните телефони и таблети, пише Forbes. Това ясно се видя и от поведението на инвеститорите в минутите след официалния край на търговската сесия в САЩ. В търговските часове акциите на Google поскъпваха с 2%, но след публикуването на отчета цената им падна с 6 на сто.
Според финансовите данни, публикуван от Google, общият брой кликовете върху реклами в търсачката се увеличава с 26%, цената им обаче намалява с 9 на сто.
Потребителите на Google устойчиво се насочват към смартфоните, откъдето обаче компанията получава по-малко пари спрямо приходите от рекламата за настолни компютри или таблети. Мобилните устройства могат да бъдат възприемани като най-голямата заплаха за компанията, смята Скот Кеслър, анализатор в S&P Capital IQ, цитиран от Bloomberg. Според него смартфоните и таблетите определено помагат за увеличаването на обемите, но в същото време оказват негативен ефект върху цените.
В същото време и съперници като Facebook започват да оспорват господстващото положение на гиганта на онлайн пазара за реклама.
Данните за първото тримесечие обаче удовлетворяват ръководството на Google. Един от основателите – Лари Пейдж отбелязва в специално изявление, публикувано на сайта на компанията, че приключва „още едно страхотно тримесечие”. „Направихме доста подобрения, особено за мобилните ни продукти”, коментира още той.