Google прави крачка напред към хотелиерския бизнес и планира да развива дейност в посока онлайн резервации на хотели. Технологичният гигант скоро ще пусне платформа, в която потребителите ще могат да сравняват цените на хотелските стаи и да правят резервации, на принципа, на който това се случва в сайта Booking.com.
Интернет гигантът ще добави повече снимки и отзиви към хотелските обяви, така че те все повече да заприличат на тези в сайтове като Priceline, Expedia и TripAdvisor, пише Wall Street Journal.
Освен това компанията много по-агресивно насърчава своите реклами на цени на хотелски стаи, както до момента са правили сайтовете за онлайн резервации. Според Ерик Муньоз, изпълнителен директор на компанията за софтуер за онлайн букинг Site Minder, тези реклами ще променят правилата на играта. Те позволяват на хотелите да се сравняват с туристическите онлайн агенции, когато става дума за резервации.
Идеята е пътниците да бъдат насърчени да планират пътуванията си директно в Google, а целта на компанията е да се приближи значително до процеса на резервация.
Според експертите именно това ще направи отзивите за хотелите толкова ценни. Очаква се този ход да насърчи повече хотелски оператори да поставят директни реклами в Google, заобикаляйки туристическите онлайн агенции, които събират комисионни в размер до 25%.
В понеделник Google подписа споразумение за лицензиране с Room 77, което дава достъп на интернет гиганта до софтуера на компанията за резервация на хотели. Потенциалният пазар е огромен. Само в САЩ разходите за туризъм и пътувания възлизат на 450 млрд. долара за 2013 г. През тази година те се очаква да нараснат с 3,5%.
Решението обаче е рисковано. Онлайн агенциите са сред най-големите рекламодатели на Google. Priceline Group ше похарчи повече от 1,5 млрд. долара през 2014 г. за Google реклама. От своя страна Expedia е предвидила бюджет от 1 млрд. долара за привличане на хотелски резервации, прогнозира анализаторът Марк Маханей от RBC Capital Markets. Само тези две компании представляват близо 5 на сто от приходите от реклама на Google за годината, въпреки че гигантът има над 1 млн. рекламни клиенти.
Говорителят на TripAdvisor заяви, че компанията приветства конкуренцията. Priceline обаче отказва да коментира случващото се.
От своя страна Google разширява връзките си с някои големи хотелски групи. Hilton Worldwide Holdings твърди, че 78% от нейните хотели предлагат "виртуални разходки", благодарение на Google. Carlson Rezidor Hotel Group, собственик на бранда Radisson, също използва тази услуга.
Някои туристически компании всъщност са много предпазливи и не желаят да споделят твърде много информация с Google. Те се опасяват, че компанията ще се превърне в мощен посредник между тях и техните клиенти