fallback

Колективното пазаруване в интернет набира инерция у нас

Най-купувани са туристическите оферти, предимно за почивки в България и Гърция, на второ място са ваучерите за козметични и фризьорски услуги

09:48 | 18.03.14 г.

Все повече хора купуват ваучери от сайтовете за колективно пазаруване, коментира в интервю за БТА Теодор Кафеджиев, собственик на един от интернет портaлите, в които са обединени основна част от офертите. За последната година през сайта www.vsichkioferti.bg са купени над 500 хил. ваучера и така с намаленията на потребителите са спестени над 18 млн. лева.

Подобни са данните на други два сайта агрегатори за колективни оферти - еha.bg и оferto.bg, които също отчитат ръст. Общо са продадени около 2,5 млн. ваучера.

Наблюдава се и над 50% ръст в плащанията с кредитни карти, въпреки че все още предпочитаният метод е това да се извършва на определени каси, посочи Кафеджиев.

Най-купувани са туристическите оферти. Те са около 65-70% от всички продажби, като преобладават продадените ваучери за почивки в България, следвани от тези в Гърция. На второ място по продажби са офертите от категория „красота“, които включват предложения за маникюр, фризьорски услуги, козметика и други, сочи статистиката на продажбите на трите сайта.

Кафеджиев отбелязва, че възходящата тенденция от миналата година се запазва и през първите месеци на 2014 г. и очаква нарастването да продължи и през тази година.

Според него този тип сайтове вече са се наложили в българското общество като един от най-популярните начини за изгодно закупуване на продукти и услуги, а агрегаторите на оферти, като създадения от него проект, играят ключова роля в този процес, предлагайки достъп до много по-голям брой оферти на едно място.

Проверка на трафика в агрегаторите на оферти за групово пазаруване показва, че интересът към този тип платформи се увеличава значително с наближаването на празници, когато най-активно се пазаруват ваучери за почивки.

Комисията за защита на потребителите дава няколко важни съвета при пазаруване в интернет. Най-важният от тях е да се четат внимателно условията за ползване на личните данни. Експертите съветват също да не бъде даван ПИН кодът на банковата карта. Приемайте само транзакции, направени със сигурно плащане, означено с малко заключено катинарче или ключ на екрана, съветват от КЗП.

За да се избегнат последващи проблеми, важен съвет към потребителите е насочен за начина на доставка или получаване на стоката. При покупка на стока (техника) е важно да бъде посочен гаранционен срок.

Ако поръчката е потвърдена чрез e-mail, доставката на продукта все още може да бъде отказана от търговеца, защото електронното потвърждение обикновено не означава сключване на договор, припомнят експерти.

За да е ясно кой продава определена стока или услуга, трябва да са поместени името му, адреса му, данни за кореспонденция, включително телефон и адрес на електронна поща, за осъществяване на пряка и навременна връзка с него. Също така трябва да присъстват данни за вписване в търговски или друг публичен регистър.

Потребителите в Европейски съюз имат право да анулират онлайн покупката в срок от седем работни дни, който се нарича "период за размисъл". Той започва да тече от деня, в който продуктът пристигне. При връщане продавачът е длъжен да върне парите в срок от 30 дни. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:27 | 07.09.22 г.
fallback