Над 80% от американците със смартфони са използвали поне едно приложение или мобилен уебсайт на Google, Facebook и Yahoo през януари, сочат последните данни на ComScore.
Макар че почти универсалното покритие в случая на Google (редица приложения на компанията идват предварително инсталирани на смартфоните с Android) не е изненада, трябва да се отбележи колко голям е напредъкът на Facebook по отношение на мобилния достъп, имайки предвид, че компанията дълго се бореше да изгради завладяващ мобилен продукт.
Едва преди по-малко от две години, през май 2012 г., Facebook предупреди потенциалните си инвеститори, че преминаването към използване на мобилни устройства може да се отрази негативно върху рекламния бизнес на компанията. Тогава Facebook показа ограничен брой "спонсорирани истории" на мобилните си потребители, но рекламодателите не бяха склонни да купуват рекламно пространство, специално насочено към мобилната аудитория. Тази възможност беше въведена през юни 2012 г. и оттогава мобилният рекламен бизнес на Facebook еволюира, за да се превърне в основния двигател на растежа на компанията.
И така - през четвъртото тримесечие на 2013 г. мобилните реклами са генерирали 1,2 милиарда долара, което представлява 53% от приходите от реклама на Facebook и 48 на сто от общите приходи на компанията. Още по-впечатляващо е, че рекламите за мобилни устройства „са виновни“ за над 90% от ръста на приходите на Facebook в сравнение със същото тримесечие на предходната година.