fallback

Разработчикът на „Candy Crush" – чудо с един-единствен хит?

King Digital Entertainment трябва да докаже, че успехът е устойчив, а не просто случаен пробив

13:19 | 19.02.14 г.
Автор - снимка
Създател

Около 128 милиона хора използват всеки ден приложенията на King. Снимка:  King Digital Entertainment

Лондонският разработчик на приложения King Digital Entertainment може да се превърне в толкова голям хит при началото на търговията с акциите му на борсата в Ню Йорк, каквито хитове са и пристрастяващите му игри. Въпреки това, за да гарантира дългосрочен успех, компанията трябва поне да намекне какво планира след своята хитова игра "Candy Crush Saga", пише в свой анализ Wall Street Journal.

Във вторник King подаде молба за първично публично предлагане на акции. Очаква се то да донесе до 500 милиона долара. Моментът е добър: приложенията за игри в момента са много търсени. Около 128 милиона потребители използват всеки ден приложенията на King. Като цяло те посягат 1,2 милиарда пъти на ден към игрите. Един на всеки трима потребители на смартфони в Хонконг е играл през 2013 г. "Candy Crush Saga". В сравнение с други игри приложението Candy Crush също се задържа на върха на класациите изненадващо дълго време. 15 месеца след пускането на приложението в магазините за приложения според App Annie то е на второ място по продажби в Apple и Google Play Store. 

По този начин King може да расте наистина бързо. Игрите на фирмата са безплатни, но потребителите могат да закупят в рамките на приложението някои допълнителни елементи на цени от около един или два долара. Само 4% от клиентите на King харчат пари за игрите, но въпреки това приходите на компанията са нараснали през миналата година 11 пъти до 1,88 милиарда долара. Печалбата преди облагане се повиши от 11 млн. до 714 млн. долара.

Въпреки това King генерира 78 процента от приходите си от продажби преди приспадането на такси за магазините за приложения само с една игра. На един пазар, където бариерите за навлизане са особено ниски и клиентите често са всичко друго, но не и лоялни, това представлява особено висок риск. Ето защо през четвъртото тримесечие на 2013 г. приходите от продажби преди приспадане на такси намаляват за първи път от шест тримесечия насам. Според King това се дължи на по-ниските продажби на "Candy Crush Saga", които не биха могли да се компенсират от други игри.

Анализаторите се надяват, че в близко бъдеще King ще покаже нояви пристрастяващи игри. На свой ​уебсайт компанията тества нови игри, от които след това само няколко ще се появят във Facebook и като мобилно приложение. Но от 180 игри, които компанията е развила през последните десет години, "Candy Crush" с 93 милиона дневни активни потребители е с голямо отстояние най-сполучливата. Втората най-популярна игра на компанията - "Pet Rescue Saga", има 15 милиона потребители. А сега King трябва да докаже, че ръстът, който генерира с "Candy Crush Saga", е устойчив, а не просто случаен пробив.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:40 | 12.09.22 г.
fallback