fallback

Yahoo се съюзява в търсенето с Yelp

В резултатите от търсене ще се появяват обяви и дискусии за местния бизнес на Yelp

09:43 | 10.02.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Yahoo иска да подобри местните резултатите от търсачката си и за тази цел залага на Yelp. На среща с персонала в петък главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер обяви новото партньорство между портала и страницата за онлайн оценки.

По думите ѝ в бъдеще в резултатите от търсене на Yahoo ще се появяват обяви на Yelp, както и дискусии за местния бизнес, съобщава лице, което е присъствало на събитието, цитирано от WSJ. Още през следващите седмици новата функция ще започне да действа, е заявила още Майер. 

През последните месеци мениджмънтът на Yahoo се опитваше да подобри технологията на търсене, за да върне отново в зоната на печалбите някогашния лидер на пазара. Допълнителното съдържание на Yelp би могло да помогне за това, търсачката да се различава по-силно от Bing на Microsoft, с която също има партньорство по отношение на търсенията. Освен това Yahoo се надява и на по-силна позиция спрямо лидера Google.

Yelp вече има подобни партньорства с Microsoft и Apple. Американските компании показват в приложенията си за картите местните магазини, включително ревюта и снимки.

Точните детайли за сделката между Yahoo и Yelp не са известни, а говорителка на Yahoo не е пожелала да коментира пред WSJ новото партньорство.

По отношение на търсенето Yahoo има партньортво и с Microsoft от 2010 г., което мениджъри от кръга на Майер наричат често „разочарование“. Според него Microsoft получава 12% от приходите, които Yahoo генерира с реклами, показвани до резултатите от търсенията. Някои анализатори очакват Yahoo да прекрати договора преди 2015 г. - по средата на десетгодишния договорен период.

Yelp, която е интегрирана в картите на Apple и в гласовия асистент Siri, от известно време се концентрира върху маркетинга на мобилното си приложение. В този случай американската компания съчетава местните препоръки с друга информация, като например работното време на ресторанти, съчетано с местоположението на потребителя на смартфона или таблета. Освен Facebook вече и Google предлага подобна услуга.

Базираната в Сан Франциско Yelp бе основана през 2004 г. от бившия инженер в Paypal Джеръми Щопълман и Ръсел Симънс, но оттогава никога не е била на печалба. Експерти смятат, че това може да се случи най-рано през първото тримесечие на 2014 г. През март 2012 г. Yelp осъществи и първично публично предлагане. За евентуалния борсов дебют на компанията се заговори отдавна, още след като тя отказа сделка за придобиване от страна на Google за 500 млн. долара в началото на 2010 г.

Повече за инвестициите в технологичния сектор вижте в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:08 | 07.09.22 г.
fallback