Прогнозната оценка на Alibaba Group Holding Ltd. нарасна до средна стойност от 153 млрд. долара, след като китайската компания за електронна търговия, за която се твърди, че ще осъществи първично публично предлагане през тази година, съобщи за растящи продажби.
Това представа 28%-ен ръст на стойността спрямо средната оценка от 120 млрд. долара през октомври. Компанията отчете печалба от 792 млн. долара за трите месеца, приключващи през септември, което е увеличение от 12% на тримесечна база, показва презентацията от миналата седмица на акционера Yahoo!Inc. Анализаторите очакват Alibaba да осъществи по-голямо IPO от това на Facebook Inc., която сега се оценява на 159,4 млрд. долара, тъй като Alibaba оперира на пазар с 618 милиона интернет потребители и напредва в областта на мобилните игри и мигновените съобщения.
Goldman Sachs Group Inc. оцененява Alibaba на 150 млрд. долара в доклад от 29-и януари, докато според Macquarie Group базираната в Хънджу компания може да струва около 200 млрд. долара. Топ 10 на приблизителните оценки, използвани за последното оценяване на компанията, варират от 125 млрд. долара от Piper Jaffray Cos. (PJC) до над 200 млрд. долара при Macquarie. Оценителите са започнали да предават оценките си след 28-и януари, когато Yahoo оповести резултатите си.
"Alibaba е достигнала такова съотношение между приходи и размер, което я прави много привлекателна за технологични инвеститори с голяма капитализация. Google, Facebook и Baidu бяха по-малки по време на IPO-то си", казва Йусеф Скали, анализатор в Cantor Fitzgerald, в доклад от 29-и януари, който оценява Alibaba на 152,8 милиарда долара. "Alibaba продължава да поддържа високи темпове на растеж“.
Alibaba се конкурира с Tencent Holdings Ltd и Baidu Inc. чрез сключване на сделки в страната и в САЩ, за да разшири своята електронна търговия и да достигне до приложения за смартфони и таблети. Печалбата на Alibaba за тримесечието, приключило през септември, е в размер на 792 млн. долара – спрямо 422 млн. долара за Facebook и 297 млн. долара за Yahoo през същия период.
Базираната в Сънивейл, Калифорния, Yahoo притежава дял от 24 на сто в Alibaba, която оперира платформи като Taobao Marketplace и Tmall.com, които свързват търговски марки с потребители. SoftBank Corp., контролираният от милиардера Масийоши Сон японски мобилен оператор, притежава около 37 на сто от Alibaba.
Китайската компания, основана от милиардера Джак Ма, прави повечето от продажбите си от комисионни и реклама.