След постигнатия компромис с американското правителство редица интернет компании публикуваха нови данни за предоставянето на лични данни на потребителите на щатските тайни служби. Google, Microsoft, Yahoo, Facebook, LinkedIn и Tumblr предоставиха данни за тайни съдебни заповеди от 2012 и 2013 г., изискващи информация за електронната комуникация и други онлайн дейности на хора, използващи услугите на тези компании, предаде Ройтерс.
Оповестените данни за 2012 г. и 2013 г. показват, че Facebook е бил принуден да предостави информация за около 5000 потребители за период от шест месеца, Google - за около 10 000, Microsoft - за около 15 000, а Yahoo - за над 40 000.
Между юли и декември 2012 г. най-много данни е трябвало да предостави Google – между 12 000 и 12 999. През първата половина на 2009 г. исканите данни са били по-малко от 3000. Причина за данните обаче компаниите нямат право да оповестяват.
Петте компании Facebook, Google, LinkedIn, Microsoft и Yahoo поискаха да имат правото да могат да информират своите клиенти по-точно за степента на исканията на Националната агенция по сигурността NSA. „Ние сме доволни, че Министерството на правосъдието се е съгласило, че можем да даваме информация", заявиха в понеделник представители на ищците. В същото време те обявиха, че ще призоват Конгреса на САЩ за по-нататъшни реформи в разузнавателната сфера. Въпреки това остават някои граници - споразумението забранява на американските технологични гиганти да публикуват подробности за тайните исканията за предоставяне на потребителски данни. Въпреки това те вече могат да онагледяват малко по-добре големината, в която това се случва. При това обаче те ще трябва да избират между един от двата варианта. По-рано компаниите оповестяваха ограничени данни за исканията на властите за информация за потребители, но постигнато само преди седмица споразумение с правителството позволи на фирмите да разгласяват малко по-подробни данни пред обществеността.
В стремежа си да успокоят своите клиенти и бизнес партньори, обезпокоени от разкритията за масово събиране на интернет и компютърни данни от властите, компаниите представиха данните по такъв начин, че да се подчертае, че само малък брой от техните потребители са станали мишена на следенето. Но колкото и да е малък броят на засегнатите потребители, от оповестените данни става ясно, че хиляди американци са били обект на шпионаж от страна на правителството, отбелязва AP.