fallback

Рекламната стагнация изтощава Yahoo

Приходите и оперативният резултат се свиват, подкрепа идва единствено от Китай

10:33 | 29.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Година и половина след встъпването си в длъжност главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер продължава да се бори със сериозните проблеми в интернет пионера. През последното тримесечие спадът при важните рекламни приходи продължава. Yahoo отчита сериозна загуба преди всичко в графичните реклами, т. нар. намери. А в следборсовата търговия акциите се обезцениха с 4%.

Съвсем наскоро от компанията бе принуден да си тръгне Енрике де Кастро - топ мениджърът, от когото се очакваше събуждане на рекламния бизнес. „Това беше най-правилното решение за компанията", заяви Майер в конферентен разговор с анализатори.

Сега за нея и акционерите остава поне урокът, че не е достатъчно да се посипе малко Google над Yahoo, за да станеш шампион на онлайн пазара, казва анализатор. Сега другите нейни разходи вече се наблюдават с по-сериозен здравословен скептицизъм. Сред най-големите придобивания са блог платформата Tumblr за повече от един милиард долара и агрегатора за новини Summly. За новото мултимедийно съдържание на Yahoo компанията си позволи да наеме и най-добрите журналисти за най-добрите заплати, като Дейвид Поуг от The New York Times.

Общите тримесечни приходи се свиват в сравнение със същия период на миналата година със 6 на сто до почти 1,3 млрд. долара, докладва базираната в Сънивейл, Калифорния Yahoo. Като последица от това оперативната печалба също пада. Само благодарение на по-ниски данъци и заслужаващи си инвестиции Yahoo успя да увеличи печалбата под черта с 28 на сто до 348 млн. долара. Патентни продажби допълнително понапълниха касите.

Помощ идва и от Китай. Alibaba, китайският интернет гигант, в който Yahoo държи почти 24 на сто, отчита ръст на приходите от 51 на сто за третото тримесечие на 2013 г., както гордо обяви Yahoo. Към това се прибавя и нетна печалба от 801 млн. долара. А тук дори не влиза важния Коледен сезон, нито и дните около 11 ноември, т. нар. Cyber Monday в Китай. Тогава шопинг порталът на Alibaba – Tmall, отчете за 24 часа приходи от 5,7 млрд. долара.

Именно стойността на участието и дела в печалбата са онова, което най-много радват Майер и акционерите. Заедно с Yahoo Japan бизнесът в Азия допринася с 222 млн. долара към нетната печалба.  

В лова на реклами Yahoo е изправена пред силната конкуренция на съперници като Google или Facebook. След като встъпи в длъжност през лятото на 2012 г. Майер се опитва да се опълчи с ново съдържание и чрез придобивания, като това на блог платформата Tumblr. Това се очаква да привлече повече потребители и по този начин да доведе в крайна сметка до по-високи приходи от реклама. Досега обаче успехът от търговска гледна точка не успява да се материализира.

„Да изградим такова дружество, каквото ние си го представяме, ще отнеме години", каза Майер. С последните постижения обаче тя е била удовлетворена. Броят на потребителите скача. Майер посочи като положителни примери Tumblr и двойно по-високия брой на посещенията на сайтове на групата от смартфони и таблети.

„Ние сме уверени, че бизнесът върви в правилната посока", каза главният финансов директор Кен Голдман. За текущото тримесечие той очаква продажбите да са приблизително на нивото от предходната година. Оперативната печалба обаче според него отново ще се свие.

Майер вложи доста пари в нови продукти, а също и в наетите работници и служители, особено за техническите области. Общият брой на служителите се увеличава в рамките на една година от 11 700 до 12 200.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:54 | 11.09.22 г.
fallback