Щедрите намаления се отразиха негативно на продажбите на дребно в САЩ по време на уикенда след Деня на благодарността – пазаруващите са похарчили почти 4% по-малко в сравнение с миналата година. Или поне това показват данните на Националната федерация на търговците на дребно, предава агенция Ройтерс, цитирана от Yahoo Finance.
Спадът се разтълкува с това, че за много търговци сезонът ще бъде по-труден. Светъл лъч през уикенда обаче бе електронната търговия. Данните показват, че онлайн продажбите са скочили.
Националната федерация на търговците на дребно изчислява, че един средностатистически клиент е похарчил 407,02 долара през уикенда, или 3,9% по-малко в сравнение със същия уикенд на миналата година, защото според организацията ниските цени ще се задържат до края на сезона.
По нейни данни 141 млн. души са излязли да пазаруват поне веднъж през уикенда. Миналата година по магазините са били преброени 139 млн. души. Федерацията очаква общата похарчена сума за четирите дни – Денят на благодарността, Черният петък и съботата и неделята – да достигне 57,4 млрд. долара, което е по-малко с 2,8% от сумата от 59,1 млрд. долара, похарчени през миналата година.
Уикендът след Деня на благодарността е ранен показател за потребителските настроения и намерения за сезона, който генерира около 30% от продажбите и почти 40% от печалбите за търговците.
Но мнозина от тях дават умерени прогнози за последното тримесечие на годината. Например, Wal-Mart Stores Inс. не очаква ръст в продажбите в САЩ, докато Macy's Inc не увеличи прогнозата си за приходите от продажби за годината, въпреки че през третото тримесечие отчете силни резултати.
Националната федерация на търговците на дребно прогнозира, че приходите от продажби ще нараснат с 3,9% за сезона.
По данни на анализаторската фирма ComScore Inc. приходите от онлайн продажби в САЩ са се качили със 17,3% в Деня на благодарността и по време на Черния петък. ComScore очакваше ръст на онлайн продажбите от 16% за сезона, който да бъде стимулиран от покупки на клиентите през мобилните им телефони.
Според данните на IBM онлайн продажбите са ударили нов рекорд, но социалните медии са изиграли скромна роля за него.
IBM установява, че само около 1% от покупките и трафикът в сайтовете за електронна търговия за Черния петък и седмицата като цяло са били пряко генерирани от сайтове на социални медии. Иначе казано - само 1% от поръчките на търговски обекти идват от хора, които са посетили социална мрежа непосредствено преди това. Така данните, на които IBM се основава на сделки в 800 уебсайтове за търговия на дребно в САЩ, не се подобряват значително спрямо предходната година.
Най-посещаваните сайтове за електронна търговия и най-много поръчки са направени през Amazon.com, eBay, Walmart, Best Buy Co. и Target Corр.
Търговците на дребно също бяха агресивни в интернет пространството, търсейки начин да извлекат полза от Кибер понеделника, който тази година се пада на 2 декември. Този ден е денят с най-много продажби за годината от електронната търговия.
J.C. Penney Co Inc и Macy's са сред търговците, които започнаха своя Кибер понеделник още в неделя с цел да продължат инерцията от шопинг уикенда.
Националната федерация на търговците на дребно прогнозира в този ден 131 млн. американци да пазаруват онлайн спрямо 129-те млн., пазарували година по-рано.
Данните на анализаторската фирма RetailNext показаха, че генерираният трафик от купувачите между сряда и петък е паднал с 5,2 на сто и че клиентите са посетили по-малко магазини, защото са отделили повече време за проучване в интернет.
Повече за Кибер понеделника може да видите в материала на Bloomberg!