Google е станала толкова голяма компания, че понякога е трудно да се разбере колко точно огромна е всъщност. Оказва се, че през тази година нейните приходи са на път да достигнат 60 млрд. долара, а почти цялата сума идва от реклами, съобщава Business Insider.
По рекламни приходи Google изпреварва индустрията на вестниците и списанията през тази година, става ясно от ново проучване за бъдещето на дигиталните технологии. Данните бяха представени от главния изпълнителен директор на Business Insider Хенри Блоджет.
Една от главните причини за мощта на Google е спадът в интереса към печатните медии през последните години. От проучването става ясно, че през 2012 г. рекламните приходи на Google се доближават до историческия максимум, който всички списания постигнаха през 2007 г. преди настъпването на кризата.
С други думи - днес Google не само надминава списанията по този показател, но става много по-голям от цялата индустрия.
Проучването показва, че интернет потребителите вече са близо 3 млрд. Все по-малко от тях обаче прекарват дълго време в интернет портали, но нараства времето, отделено на Google, Facebook и Twitter.
Общите приходи от дисплейна реклама в периода 2006 – 2013 г. също нарастват, включително и тези на Google, но когато говорим за дигитални рекламни приходи, компанията се отличава като абсолютен лидер и оставя много след себе си Facebook, Yahoo и AOL.
Google е и втората най-влиятелна компания в сферата на дигиталните технологии, след Apple, която концентрира 41% от пазарa. Google може да се похвали със значително по-малко – 27%. След нея се нареждат Amazon (13%), Facebook (11%), Yahoo (3%), Netflix (2%) и Twitter (1%).