fallback

Подслушването на Меркел ще навреди и на рекламодателите

Шпионският скандал провокира създаването на законопроект за електронна сигурност

11:06 | 30.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Шпионският скандал с подслушвания телефон на Ангела Меркел от американските служби може да донесе негативни последствия не само за американското правителство, но и за бизнеса в страната и особено за рекламодателите, пише Bloomberg Businessweek. Обвиненията в послушване на европейски държавни лидери няма да донесат нищо добро на “марката Америка” и ще се отразят на рекламодателите, заяви по-рано през седмицата за The Wall Street Journal сър Мартин Соръл, главен изпълнителен директор на рекламния гигант WPP. 

Но защо? Интернет рекламата в момента се конфигурира чрез обработването на голямо количество информация за потребителите (кои сайтове посещават, какви са интересите им, колко често са онлайн), като по този начин тя може да бъде насочена към определена група от тях. Всичко това до момента се случва с мълчаливото съгласие на потребителите, които много рядко изразяват притеснения за сигурността на личните си данни, както и за това за какви цели се използват те. Това обаче е на път да се промени. Шпионският скандал провокира създаването на законопроект за електронна сигурност, който в началото на седмицата бе одобрен от Европейския съюз. Случаят извади на показ системата и привлече вниманието на потребители и юристи по целия свят, които излязоха с предложения за въвеждането на по-строги рестрикции в събирането на лична информация от големите компании. През миналата година Eвропейската комисия предложи потенциално рестриктивен закон за онлайн сигурност, който бе посрещнат на нож от технологичните компании, шефовете на рекламни агенции и правни експерти, които изразиха мнението, че подобна регулация може да се отрази негативно на бизнеса и да създаде повече проблеми, отколкото ще реши. Засега подобни рестриктивни предложения се намират все още в начален стадий на обсъждане, но постоянния поток от информация за следене на комуникацията на европейски лидери, може само да навреди на рекламната индустрия в САЩ, прогнозират специалисти. Както Кимон Зорбас, вицепрезидент на агенцията IAB Europe, заяви за The Wall Street Journal: “Скандали като този могат да разрушат много бизнес модели". 

Още за последните разкрития по темата вижте в материала на Bulgaria On Air!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:12 | 11.09.22 г.
fallback