Нещо странно се случва на телевизионния пазар - тази есен за първи път носител на най-голямата телевизионна награда в света е сериал, който се разпространява само в интернет. Наградата Еми бе спечелена от „House of Cards“, първата вътрешна продукция от тази величина на оператора на онлайн видео Netflix с участието на Кевин Спейси и Дейвид Финчър. С решението си да пуснат сериала само в онлайн платформа, продуцентите пуснаха и всичките му епизоди наведнъж – с което нарушиха правилото за многоседмични прожекции на едночасови серии. Така обаче отговориха на текущата мода сред гледащите сериали – целият сезон да се “изгълтва” за два-три дни.
С тази стъпка мениджърите на Netflix се отправиха по пътя на HBO – в областта на платената телевизия - и сега я изпреварват за първи път. През третото тримесечие броят на абонатите е нараснал до 31,1 милиона в САЩ. Срещу абонамент от осем долара Netflix им позволява да гледат безброй филми, сериали и документални филми в интернет.
„Ние имаме повече съдържание, по-дълго време за гледане от потребител, по-добра позиция на бранда, можем да се ползваме на всички устройства по поръчка, и сме по-евтини", коментира изпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс разликите с конкурента HBO, който стана известен в Европа със сериали като "Сексът и градът" и "Семейство Сопрано“.
Докато вътрешните продукции на Netflix се погрижиха за много вестникарски заглавия и похвали от критиците, най-големите хитове на други производители, като "Breaking Bad", са били най-гледани, поясни Хейстингс след обявяването на резултатите, които надминаха очакванията на повечето анализатори.
През третото тримесечие печалбата скача четирикратно до 52 цента за акция. Приходите нарастват с една пета до 1,1 млрд. долара. След обявяването на резултатите акциите на компанията се изстреляха с 12% до рекордна стойност и оглавиха индекса S&P 500.
И докато политическият сериал "House of Cards" започва да се излъчва в Европа едва през тази есен, в САЩ след няколко месеца ще стартира вторият сезон. Netflix планира да удвои инвестициите си в собствена продукция през идната година, заяви още Хейстингс.
В България Netflix не е достъпен, но операторът отпразнува първите си международни успехи на пазари като Великобритания и Швеция. В бъдеще освен сериали компанията ще произвежда и филми, като за тази цел сключи партньорство с Walt Disney.