fallback

Google ще използва повече потребителски данни за реклами

Използването на социалните препоръки е автоматично активирано за всеки потребител, но може да бъде деактивирано лично по всяко време

10:31 | 14.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Google поема по стъпките на Facebook и иска да използва в бъдеще "социалните препоръки" на своите потребители в областта на рекламата. В съответните изменени условия онлайн концернът си запазва правото на ползване на имена на профили, снимки, коментари и препоръки на членове на своята собствена социална мрежа Google+. Промените ще влязат в сила на 11-и ноември.

„Отзивите от хора, които познавате, могат да ви спестят време и да подобрят резултатите за вас и приятелите ви във всички услуги на Google, в това число търсене Google Карти, Google Play и при рекламиране. Например приятелите ви може да видят, че сте оценили с 4 звезди албум на страницата в Google Play на издалата го група. А +1, с което сте означили любимата си местна пекарна, може да бъде включено в реклама, която фирмата показва чрез Google. Наричаме тези препоръки споделени одобрения“, пояснява компанията.

Тъй като Google се наблюдава все по-критично от глобалните регулатори, компанията трябва да се стреми да не предоставя допълнителни възможности за атака, и може би затова предоставя различни възможности за всички свои потребители. Така например този, който не иска неговите данни да бъдат използвани за реклама, трябва да се увери, че ще деактивира "социалните си препоръки" за рекламни цели. Когато потребителите са под 18-годишна възраст, действията им няма да се показват в споделени одобрения в реклами и определени други видове контекст.

Най-голямата в света социална мрежа Facebook вече бе изложена на съдебна атака чрез колективен иск заради въведените през януари 2011 г. т. нар. "Sponsored Stories“ - които превръщат потребителите без тяхното съгласие в носители на реклама. Спорът бе окончателно решен едва през август 2013 г. с извънсъдебно споразумение, свързано с плащане на 20 млн. долараПодаденият през 2011 г. иск твърди, че чрез своите "Sponsored Stories" сайтът за социални контакти е нарушил калифорнийското законодателство, като публикува потребителски "харесвания" при рекламодателите без никакво обезщетение или начин, по който потребителят да откаже тази функция.

Като част от двете предложения за споразумение Facebook също така се съгласи да даде на потребителите по-голям контрол върху начина за използване на своите имена и „харесвания“. Преразгледаното споразумение на Facebook предвижда също така нови условия за таргетирането на деца. Facebook твърди, че се е съгласил да насърчи новите потребители да определят кой друг в сайта е член на тяхното семейство. Родителите ще могат директно да откажат „спонсорските истории“ за своите деца, щом потвърдят връзката си с детето. 

В имейл Google информира собствениците и администраторите на страници в Google+ за предстоящите промени и изтъква новите настройки за социалните препоръки, които са достъпни чрез т. нар. Dashboard на страницата.

„Ако имате профил в Google, може да показваме името и снимката на профила Ви, както и действията, които предприемате в приложения на Google или в свързани с профила Ви в Google приложения на трети лица (например означавания с +1, изготвени от Вас отзиви и публикувани от Вас коментари) в услугите ни, включително показването им в реклами и друг търговски контекст. Ще уважим направения от Вас избор за ограничаване на настройките за видимостта или споделянето в Профила Ви в Google. Например, можете да изберете настройките си така, че името и снимката Ви да не се показват в реклама“, пояснява още онлайн концернът.

Изменените условия ще влязат в сила от 11-и ноември 2013 г. „Ако не предприемете никакви действия, социалните препоръки ще бъдат автоматично активирани на страницата ви", пояснява още  Google. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:06 | 12.09.22 г.
fallback