Операционната система на Apple iOS продължава да доминира при приходите от мобилна реклама. През второто тримесечие на 2013 година на нея се падат 50% от всички пари, инвестирани за реклама чрез мобилни устройства, показва доклад на Opera MediaWorks.
Производителят на iPhone и iPad обаче губи пазарен дял, след като за същия период на миналата година е „държал“ 61 на сто.
В същото време основният конкурент – Android на Google, е привлякъл 28% от рекламните бюджети. Това е с един процентен пункт повече в сравнение с постигнатите година по-рано 27 на сто.
На всички останали претенденти в сектора – BlackBerry, Symbian и други операционни системи с по-малък дял, се падат 22% от парите за мобилна реклама.
Когато обаче се сравнят само разходите за реклама, излъчена чрез смартфони, разликата между Apple и Android не е толкова голяма – 36 срещу малко под 28 на сто.
Доста изненадващо е, че таблетите с Android не носят значителни приходи от мобилна реклама в мрежата на Opera. В същото време на iPad се падат 10% от рекламите в този сегмент.
Важно уточнение, което прави BusinessInsider, е това, че Opera MediaWorks прави изследването си само на база своите заявки. Компанията е голям играч в сферата на мобилната реклама, но в сектора има и други големи компании.