Комисията за защита на потребителите (КЗП) прие втори пакет от насоки, засягащи общите условия за електронни магазини у нас. Насокитe са подкрепени и от уеб бранша в България, представляван от Българска уеб асоциация (БУА).
Целта е да се подобрят практиките при осъществяването на търговска дейност в интернет. С тяхна помощ потребителите ще имат по-висока защита в интернет и по-конкретно когато пазаруват през онлайн магазини.
Сред насоките, публикувани в официалния сайт на комисията, електронният магазин е длъжен да достави артикулите на посочения от потребителя, закупил дадена стока, адрес. Той не носи отговорност в случай, че посочените от ползвателите данни са неверни или заблуждаващи.
В онлай магазина задължително трябва да бъдат посочени условията за доставка на отделните стоки. Преди сключването на договора общата стойност на поръчката за всички съдържащи се в нея стоки трябва да бъде представена и показана ясно на купуващия.
Потребителят на дадения електронен магазин се съгласява, че онлайн магазинът има право да приема авансово плащане за сключените с потребителя договори за покупко-продажба на стоки и тяхната доставка. Също така потребителят избира самостоятелно дали да заплати на електронния магазин цената да доставка на стоките преди или в момента на доставката им.
В случай, че потребителят упражни правото си на отказ от стоките електронният магазин е задължен да му възстанови в пълен размер платените суми не по-късно от 30 календарни дни, считано от датата, на която потребителят е упражнил правото си на отказ от сключения договор. От сумата, която потребителят е платил по договора, се удържат разходите за връщане на стоката, освен ако потребителят е върнал стоката за своя сметка и е уведомил за това онлайн магазина.
Предстои да бъдат обсъдени и одобрени още насоки за "Общи условия за корпоративни уеб сайтове.