След закриването на електронната си поща през миналия месец в Китай, Yahoo е на път да сложи край и на информационните си услуги в Китай, съобщава BBC.
Началната страница на китайското подразделение на Yahoo вече препраща потребителите към уебсайт на Alibaba, която управлява китайските операции на американската търсачка.
В съобщението за довиждане, което се появява преди препратката, от компанията посочват, че „прецизират оперативната си стратегия“. В него се загатва също, че персоналът вече ще работи за съдържанието на Alibaba и се поднасят благодарности на потребителите за тяхната подкрепа.
От BBC не са успели да открият представител на Yahoo за коментар.
Компанията срещна силна конкуренция на китайския пазар. Социалните медии като подобната на Twitter платформа, предлагана от Weibo, са изключително популярни в Китай, въпреки че са открито цензурирани.
Yahoo притежаваше значителен дял в Alibaba – търговец на дребно онлайн, който бе лицензиран да управлява китайските ѝ услуги. Някои анализатори предполагат, че услугите на Alibaba са се възползвали по-добре от връзката си с американската търсачка.
„Китайските услуги на Yahoo се ръководят отдавна от Alibaba. Най-ценните ѝ придобивки бяха разпокъсани и използвани“, смята Ли Дзуей от Analysys International. „Alibaba вече не се нуждае от китайското подразделение на Yahoo, което бе изстискано докрай“, добавя той.