fallback

Sina отчете изненадваща загуба за тримесечието

Въпреки че услугата се превърна във важен форум за обмен на мнения и информация в Китай, засега тя не се отплаща финансово на оператора си

10:55 | 13.08.13 г.
Автор - снимка
Създател

Sina Corp, компанията, която оперира най-големия китайски микроблогинг сайт Weibo, отчете изненадваща загуба за второто фискално тримесечие, предава BBC.

Компанията отчете нетна загуба от 11,5 млн. долара в сравнение с печалба от 33,2 млн. долара година по-рано, казва се в изявление. Редица анализатори също очакваха нетна печалба и останаха разочаровани от резултата. 

За второто тримесечие на 2013 г. Sina отчете нетни приходи от 157,50 милиона долара в сравнение със 131,6 милиона долара за същия период на миналата година. Нетните приходи по неамериканските счетоводни стандарти (Non-GAAP) за второто тримесечие на 2013 г. възлизат на 152,8 милиона долара в сравнение със 126,90 милиона долара за същия период на миналата година. 

Онлайн рекламните приходи за периода възлизат на 120,6 млн. долара в сравнение със 103,1 милиона долара за същия период на миналата година. Като цяло рекламните приходи на Weibo нарастват с 209% на годишна база до 30 милиона долара. Приходите от мобилните услуги с добавена стойност (MVAS) за второто тримесечие на 2013 г. скачат с 13% на годишна база до 19,90 милиона долара, което включва и сумата от 4,3 млн. долара от еднократни ефекти. Приходите от услугите с добавена стойност на Weibo ("Weibo VAS"), които включват дял от приходите от уеб игрите и такса на потребителите на Weibo, нарастват с цели 186% до 7,7 млн. долара.

Брутният марж за второто тримесечие на 2013 г. възлиза на 54% в сравнение с 53% за същия период на миналата година.

Микроблог услугата на Sina има повече от 500 млн. потребители, като много от тях вече се стремят да получат достъп до услугите за мобилни устройства.

Услугата се превърна във важен форум за обмен на мнения и информация в Китай, но въпреки това засега не успява да генерира огромни приходи за Sina.

Компанията също така се сблъсква с нарастваща конкуренция от страна на Tencent, която пусна изключително популярна мобилна услуга за съобщения под името WeChat.

През април  Sina сключи сделка с най-голямата в Китай компания за електронна търговия Alibaba, която придоби 18%-ен дял в Sina Weibo за 586 млн. долара. Очаква се партньорството да генерира приходи от реклама и социални услуги за Sina.

Но това доведе до еднократни ефекти за второто тримесечие в размер на 27,1 млн. долара. 

„Нашата стратегия за разнообразяване на източниците на приходи за Sina предвижда да привлечем големи рекламодатели - известни марки, както и непрестанното нарастване на трафика в Weibo. Стремежът ни е да развиваме социалната и мобилната реклама, както и услуги с добавена стойност. Това ще постави Sina в по-добра позиция“, заяви председателят и главен изпълнителен директор на Sina Чарлс Чао.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:40 | 09.09.22 г.
fallback