Американският онлайн концерн Yahoo ще публикува резултатите си за второто тримесечие днес след края на търговията на Wall Street. Очакванията на анализаторите обаче не са много обещаващи, предава Bloomberg, цитирана от Bulgaria on Air.
Мариса Майер, която преди година пое поста на изпълнителен директор в компанията и обеща да върне блясъка на Yahoo, успя да възроди някои ключови продукти, да подобри управлението и да върне популярността на компанията сред инвеститорите. Въпреки това Майер все още изпитва трудности в най-важното поле – привличането на рекламодатели, чиито разходи биха подобрили финансовите резултати на Yahoo.
И докато цената на акциите на компанията е скочила с над 75% от назначаването на Майер насам, анализаторите очакват отчетът на компанията за миналото тримесечие да покаже поредния застой в продажбите. Според експертите, до които Bloomberg се е допитала, Yahoo е осъществила продажби за 1,80 млрд. долара, което е почти колкото тези от същия период на миналата година.
И докато Майер изпитва трудности да привлече рекламодатели, Google и Facebook завземат все повече от рекламния пазар, който е ключов за Yahoo. Пазарният дял на Yahoo при дисплей рекламите ще намалее с повече от 1% до 8 на сто през 2013 г., изчислява EMarketer. В същото време Google ще увеличи дела си до 18%, а Facebook ще добави 2% до пазарен дял от 17 на сто.
„Мисля, че трябва да разделим историята на компанията днес на две части. Първата част е цената на акциите, и втората – нейният план за преструктуриране на бизнеса“, смята Джордж Хаджигеоргио, оперативен директор на Housetrip.
„Ако погледнем акциите, по-голямата част от 70%-овия ръст при тях няма нищо общо с усилията на Мариса Майер, а по-скоро със свършеното от предшествениците ѝ, като Джери Янг. С тях се свързва придобиването на част от Alibaba и Yahoo Japan. Тези две инвестиции формират повече от половината от сегашната оценка на компанията“, казва Хаджигеоргио. По думите му само една четвърт от текущата оценка на компанията се дължи на първоначалните активи на Yahoo. Що се отнася до акциите, Мариса Майер е използвала постигнатото от предшествениците ѝ. Това ѝ давало добър старт, който е много важен, тъй като планът за връщане на блясъка на компанията ще се изпълнява поне до края на следващите две-три години“, смята още Джордж Хаджигеоргио. По думите му Мариса се е справила възможно най-добре със задачите ѝ. Първата ѝ година на поста е била много добра.
„Така, както аз го разбирам, тя преминава през план за преструктуриране, съставен от три опорни точки. Първата се отнася до определяне на ясна посока и превръщане на Yahoo в магнит за специалистите. Втората точка се фокусира върху изграждането на успешни продукти от тези специалисти. А третата се отнася до момента след предоставянето на тези продукти на потребителите, момента на привличане на рекламодатели. Ако погледнем първата точка, там е свършена отлична работа. Политиката на качество от първа класа значи, че са важни няколко неща. Първо, изграждане на успешни продукти, свързани с ежедневните дигитални навици на хората, такива като Yahoo mail, Flickr, прогнозата за времето и др. След това са мобилните технологии и привличането на младите потребители и т.н.“, казва още Хаджигеоргио. По думите му откакто Майер е начело на компанията, тя е осъществи 17 придобивания, като е запазила едва три от придобитите продукти. Най-важната част според него обаче е стратегията за откриване на таланти. „Тя се опитва да привлече най-добрите специалисти от Силициевата долина и от целия свят, за да създаде успешни продукти. Освен това е в серия от придобивания на компании, които по принцип не се справят много добре и без това ще трябва да излязат от пазара, така че се придобиват техните продукти и около тях се изграждат нови по-добри продукти. Точно по този начин Майер ще успее да привлече по-големи специалисти, защото най-добрите искат да работят за най-добрите в бранша“, заключава Хаджигеоргио.