fallback

Да продаваш онлайн новини е все по-лесно

Притежаването на таблет или смартфон стимулира плащането, а заради социалните мрежи все по-малко хора забелязват кой източник на информация всъщност ползват

08:58 | 21.06.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Потребителите вече са по-склонни да плащат за онлайн новини, макар че повечето все пак предпочитат да не го правят, сочи проучване на Reuters Institute for the Study of Journalism, цитирано от BBC.

Процентът на базираните във Великобритания потребители на световната мрежа, които четат платено съдържание, се е увеличил над два пъти до 9% през последните 10 месеца, става ясно от изследването. Увеличение се отчита и в САЩ, Франция и Германия, макар че Дания се опъва на тенденцията.

Хората на възраст между 25 и 34 години са най-склонни да плащат, а мъжете – повече от жените, пише в документа.

Изследването ще се радва на специален интерес от няколко вестника, включително Sun, Daily Telegraph, Bild and Washington Post, които прилагат системи за заплащане за прочит на публикуваните в интернет материали.

Изследователите отбелязват, че в САЩ притежаването на таблет или смартфон изглежда стимулира плащането, особено ако устройствата са произведени от Apple. Те обаче предупреждават, че ефектът е по-слабо изразен във Великобритания, вероятно защото изключително много информационни приложения в страната се предлагат безплатно, както и че някои типове публикации се радват на по-голямо внимание от собствениците на дълбоки джобове от други.

„Данните показват, че средно 10% от хората плащат за новини в някакъв цифров формат, с около една трета повече от миналата година“, заяви професор Робърт Пикард, директор на отделя за проучвания в института, провел изследването. „Списанията с насоченост към политическите и обществените проблеми по-лесно привличат публика, готова да плаща, отколкото вестниците, особено чрез таблети, тъй като плащанията през интернет за списания се превръщат в правило и те предлагат новинарски анализи и коментари по начини, които източниците на общи новини не използват“, добавя той.

Над 11 000 души от 9 страни са участвали в проучването, проведено онлайн. Сред спонсорите са  BBC, Google и медийният регулатор Ofcom.

Оказва се, че анкетираните е най-вероятно да отговорят, че интернет се е превърнал в най-важния им източник на новини в Испания, Италия, Япония и бразилските градове. Телевизията обаче все още държи първото място в Германия, Франция, Дания, Великобритания и САЩ.

Сред младежите обаче картината се променя – във всички страни с изключение на Франция ненавършилите 35 години заявяват, че предпочитат онлайн източници на новини. Надхвърлилите 45 години пък предпочитат телевизията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:27 | 09.09.22 г.
fallback