fallback

Apple е получил до 5 000 искания за достъп до информация

Именно личните данни са златната кокошка за технологичните фирми, смята експерт на Bloomberg

13:39 | 18.06.13 г. 1
Автор - снимка
Създател

Протестиращи блогъри използват таблета iPad на Apple. Снимка: Ройтерс

Калифорнийският технологичен концерн Apple последва примера на Microsoft и Facebook и предостави данни за броя искания за достъп до потребителски данни от страна на американското правителство. За шестте месеца между декември 2012 г. и май 2013 г. в компанията са постъпили между 4 000 и 5 000 искания за предоставяне на потребителски данни, поясни базираният в Купертино концерн, цитиран от Ройтерс.

По отношение на голям брой от исканията става дума за полицейска дейност, подчертава Apple. С данните например е трябвало да се предотвратяват самоубийства или да се намират изчезнали деца.

Компанията отрече информацията, че самата тя има достъп до съдържанието на програмата си за комуникация iMessage. Всички съобщения на услугата били криптирани, а данните за местонахождението на клиентите или търсенето им в картовата услуга не били записвани в "разпознаваема форма". 

Преди това социалната мрежа Facebook и софтуерният гигант Microsoft вече публикуваха броя на исканията от страна на властите. Facebook поясни, че през втората половина на 2012 г. е получил между 9 000 и 10 000 искания, които засягат между 18 000 и 19 000 потребителски адреси. При Microsoft влатите са искали данни в същия период за около 31 000 клиенти.

„Полезно е да знаем колко искания получават компаниите, така че да имаме представа какъв обхват има предоставяната информация, но пък не знаем защо. Знаем, че се предоставя, но не и реалното съдържание“, коментира експертът на Bloomberg Джордан Робъртсън.

По думите му разкритията за отношенията на Агенцията по национална сигурност и Verizon и други телефонни компании обхваща броя телефонни обаждания и продължителността им, получател на обаждането и изходящ потребител. При компании като Facebook и Apple обаче ставало дума за специфични данни на потребителите и в този смисъл тук исканията имали съвсем други цели.

Според Робъртсън именно личните данни са златната кокошка на фирмите и компаниите правят милиарди долари от тях. „Но как точно – това ще бъде много важна тема занапред. И за отсрещната страна на бизнеса ще е важно да знае колко често фирмите, с които работи, разкриват данните и дали се борят с това. Twitter се бори доста здраво, както и Google има високи изисквания. Когато компаниите разкрият политиката си в това отношение, тя ще стане основа за определяне приходите на компаниите“, смята още Робъртсън.

Повече по темата вижте в материала на Bulgaria on Air.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:26 | 13.09.22 г.
fallback