fallback

Google завладя и мобилната реклама

Онлайн концернът държи 56% от пазара на мобилна реклама, който за тази година се оценява на над 15,8 млрд. долара

10:50 | 14.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската технологична компания Google ще продаде повече мобилна реклама, отколкото конкурентите си взети заедно, за втора поредна година, показва публикувана днес прогноза, цитирана от Ройтерс.

В доклада на еMarketer се подчертава разширяването на възможностите на Google да прави пари от персонални компютри до смартфони и таблети. 

През миналата година 4,61 млрд. долара (3,45 млрд. евро) от общо похарчените за мобилна реклама 8,8 млрд. долара са влезли в касите на калифорнийския концерн. Така с пазарен дял от 53,36% Google е доста далеч преди конкурента си  Facebook, който държи едва 5,35% от рекламите в сектора. Трета е платформата Twitter с дял от 1,57 на сто. 

За текущата година eMarketer прогнозира удвояване на световните разходи за мобилна реклама до общо 15,82 млрд. долара. Според анализа Google ще повиши дела си в приходите леко до 56 на сто, а Facebook ще нарасне доста по-сериозно до 13% пазарен дял. Twitter ще бъде по петите на социалната мрежа. 

Ако прогнозите на анализаторите се окажат верни, Google ще получи приходи от почти 8,9 млрд. долара от реклами за мобилни устройства тази година. Очаква се социалната мрежа Facebook да заеме второто място в мобилната реклама тази година с около 2 милиарда долара приходи, след като през 2012 г. Facebook продаде мобилна реклама за под 500 млн. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:23 | 13.09.22 г.
fallback