fallback

YouTube утроява приходите си от мобилна реклама

Приходите от продажби на мобилни видеореклами в САЩ ще достигнат 2,690 млрд. долара през 2017 г.

10:36 | 06.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Онлайн платформата за споделяне на видеосъдържание YouTube, която е собственост на Google Inc., е успяла да утрои приходите си от продажба на реклами на мобилни устройства за последните шест месеца, съобщи компанията. По изчисления на Bloomberg приходите на  сайта за споделяне на видео от мобилна реклама за последното фискално тримесечие възлизат на около 350 млн. долара.

Около една четвърт от общо 1 млрд. глобални потребители на YouTube сега имат достъп до услугата чрез преносими устройства, което логично води до увеличение на рекламните разходи от страна на компаниите, за да достигнат до тази публика, твърди Лукас Уотсън, вицепрезидент по продажбите в YouTube. 

Ръстът в продажбите на мобилни видеореклами, за който за първи път става ясно сега, показва, че YouTube отчита напредък в усилията си за привличане на пари от маркетингови дейности в надпревара с конкуренти като Hulu LLC.

Благодарение на по-бързите безжични мрежи и силното навлизане на смартфони и таблети на пазара се очаква приходите от продажби на мобилни видеореклами в САЩ да се увеличат до 2,690 млрд. долара през 2017 г., като по този начин отчетат повече от десетократно увеличаване спрямо 2012 г., показват данни на EMarketer Inc.

"Рекламният бизнес експлодира," казва Уотсън в интервю за агенцията. "Това е голяма част от нашия бизнес“.

YouTube генерира около 10 на сто от общите приходи на Google, показват оценки на Мартин Пиконен, анализатор от Wedge Partners Corp. На базата на статистиката за приходи на Google в размер на 14 млрд. долара за последното тримесечие и прогнозите на Пиконен, че мобилният трафик прави между 20 и 25 на сто от достъпа до YouTube, става ясно, че мобилните продажби възлизат на около 350 млн. долара.

Акциите на Google нараснаха с почти 1 на сто до 859,70 долара при приключването на сесията вчера, като от началото на годината ръстът е от 22 на сто.

Повече от половината от потребителите на смартфони в САЩ са ползвали приложението на YouTube през март, показват данни на Nielsen Holdings NV. Най-малко 70 млн. души в САЩ са ползвали приложението през третия месец на годината, което представлява ръст от 42% спрямо година по-рано.

Програмата на YouTube, налична за изтегляне от App Store на Apple и за устройства, работещи с операционната система на Google Android, показва реклами преди започване на даден видеоклип. Предизвикателството в мобилната реклама е да се ангажират потребителите да гледат рекламните клипове, каза Джули Аск, анализатор от Forrester Research Inc. 

"Хората имат малко търпение, когато ползват телефона си. Потребителите са станали по-ориентирани към задачите си", казва Аск. "Рекламите трябва да бъдат забавни“, добавя още тя. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:07 | 13.09.22 г.
fallback