fallback

Google е изправен пред нови главоболия в САЩ

Регулаторните органи проверяват дали компанията не нарушава антимополното законодателство

11:21 | 24.05.13 г. 1

Офисът на Google в Ню Йорк. Снимка: Google

Технологичният гигант Google е изправен пред ново разследване в САЩ, сочи информация на Reuters. Според източници на агенцията регулаторните органи проверяват дали компанията не нарушава антимополното законодателство, представяйки своите уеб базирани реклами.

На този етап Федералната комисия по търговия е изпратила запитване, свързано с гражданско разследване, но това може да доведе и до много по-сериозни проблеми и по-задълбочени проверки.

Проверката е свързана с приложенията, които Google придоби с покупката на DoubleClik през 2007 година. От тогава други компании, специализирани в продажбата на уеб базирана реклама, са изпращали жалби в комисията. Основното оплакване е, че Google използва едни от най-популярните продукти на DoublClik, за да накара уебсайтовете да купуват и другите приложения на Google.

На този етап нито Федералната комисия по търговия, нито от Google са коментирали изнесената информация.

Комисията приключи предишното разследване на Google през януари. Заключенията бяха, че компанията не манипулира резултатите от търсенето в ущърб на своите конкуренти. Все пак Google обеща да промени някои от „навиците си”, отбелязва още Reuters.

Всъщност търсачката е най-големият играч на пазара за уеб базирана реклама в САЩ, чиято стойност се оценява на 15 млрд. долара през 2012 година. Google държи 15,1%, докато за Facebook на този етап остават 14,6 на сто, сочат данни на анализаторската компания eMarketer. Компанията предрича, че Google ще запази лидерските си позиции и през 2014 година, когато пазарният й дял ще достигне 20,7 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:19 | 14.09.22 г.
fallback