fallback

Защо предизборните кампании имат нужда от технологичен екип?

Харпър Рийд бе в основата на успеха в борбата на Барак Обама за Белия дом

18:30 | 04.05.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Защо всъщност екипът на предизборна кампания се нуждае от главен технологичен директор? На този въпрос най-добрият отговор със сигурност може да даде президентът на САЩ Барак Обама, особено след преизбирането му през ноември миналата година - в крайна сметка неговата стратегия за ангажиране на технически екип с повече от 100 дизайнери и инженери се изплати стократно. Ръководител на екипа е Харпър Рийд, който разказа за успеха си по време на проведената в Берлин конференция Next. На пръв поглед Рийд изглежда като безработен музикант, току-що изпробвал последното пънк парче... На сцената той излиза облечен в тюркоазен суитчър, черна тениска, тъмни дънки и черни дизайнерси очила с дебели рамки. „Харесва ми Берлин. Трябва да остана повечко време. Голяма грешка, че трябва да работя и днес. Защото обичам техното, а така няма да ми остане време да ида в някой клуб“, казва някак встрани от темата Рийд.

Първото впечатление обаче лъже – Харпър Рийд, работил в платформата за продажба на тениски threadless и междувременно основал с колегите си Crowdsourcing, е талантлив техничар и разработчик. Той е ангажиран от Обама и със своя технически екип се е погрижил за това, през следващите четири години президентът отново да обитава Белия дом. Но как всъщност е възможно това? Как може една задвижвана от технологиите кампания да бъде успешна? Една предизборна кампания през 2013 г. означава основно събиране на данни, анализ на данни, свързване на данни и тълкуване на данни. И в тази връзка Рийд, заедно с екипа си, е провел една наистина безпрецедентна кампания. Той обобщи стратегията си за успеха в три основни точки: един добър тим, практикуване на провали и... BigData. Един добър екип е най-важното, за да бъдеш успешен, казва Рийд. И това е може би най-трудният аспект за изпълнение. Много важно при това е човек да не се страхува да уволнява хора, ако се налага. „Често има ситуации, в които човек просто не се вписва в съществуващия екип. Такъв случай имах например по време на престоя ми в Threadless. По-нататък в екипа на предизборната кампанията обаче наех същия този човек, който бях освободил. Това показва, че не винаги става дума за това дали лично харесваме някого, или не. Друг съвет: никога не назначавайте само хора, които изглеждат и действат точно както вас“. Определено разнообразие на работната сила е от полза за всеки екип, в края на краищата именно при много различни гледни точки може да се стигне само до положителен резултат. Рийд се е научил да тренира провалите с екипа си, само за да ги предотвратява. Така например екипът му редовно извършва  т. нар. Gameday, при който след архивиране се изтриват всички записи, за да се прецени колко уязвим е софтуерът и техните данни. Какво ще се случи в случай на природно бедствие или други сериозни събития? Как надеждно могат да се съхранят записите при най-лошия сценарий? Благодарение на тази стратегия Рийд и екипът му на практика елиминират времето за престой на тяхната система. Харпър прави революция в обработката на данни по време на предизборни кампании. Неговият екип е създал на базата на специално разработен софтуер една „машинария на данните". Така например екипът на Рийд изпраща от акаунта на Обама в Twitter лични съобщения до избрани последователи (влиятелни), в което са били помолени да гласуват. Обикновено те са напълно изненадани, че президентът им е изпратил лично съобщение - и получателите на съобщението гордо препубликуват съобщението, че Обама им е писал, като по този начин са направили реклама на настоящия президент. Много други действия като дарения чрез SMS или анализи на избирателите настроения във Facebook създават една базирана на данните кампания, каквато светът преди това не познаваше. На въпроса дали по време на работата му в екипа Рийд често се е срещал с Обама и какъв човек е президентът, Рийд казав: "Много високопоставени бизнес мениджъри в друг аспект изглеждат различни. Обама, обаче е съвсем нормален човек“.

На първата среща между Рийд и Обама обаче президентът казва само: „Ahn, you are the Tech-Guys“. Най-добрият урок за Харпър, а може би и за Обама обаче е, че външният вид не е всичко, което има значение за успеха. А той все пак каца на рамената им.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:31 | 10.09.22 г.
fallback