fallback

WhatsApp: Имаме повече потребители от Twitter

Платформата за онлайн телефония ще продължи да бъде без реклами

12:01 | 17.04.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Популярното приложение за изпращане на съобщения WhatsApp ще продължи да не излъчва реклами. „Навсякъде потребителите са заливани от реклами. Според нас смартфоните не са подходящо място за това“, заяви съоснователят и главен изпълнителен директор на  WhatsApp Ян Коум по време на конференцията D: Dive into mobile, организирана от технологичния блог AllThingsD.

„Нашата финансова стратегия е много проста – първата година ползване е безплатна, един долар такса на година след това“, поясни Коум. „Ако вкараме и реклама, ще превърнем потребителя в продукт“. 

Версията на WhatsApp за iOS в момента струва еднократно 80 цента, но тук ще има промяна – компанията ще премине към абонаментен принцип, както прави с приложението си за Android. Версията за  iPhone ще струва вече по 90 цента за година.

WhatsApp работи само на смартфони и доставя съобщения чрез интернет връзката им. Конкуренцията от класическите SMS-и, на други частично безплатни услуги за съобщения и критиката за множеството уязвимости засега не спира растежа на WhatsApp. Коум поясни, че чрез услугата в момента се пращат над 20 млрд. новини на ден. WhatsApp имал повече потребители от Twitter, който има 200 млн. регистрирани потребители, каза още мениджърът, без да назовава конкретни цифри. Сред най-важните пазари освен САЩ, са Германия и Испания, поясни още Коум. 

През последните месеци се появиха редица спекулации, че Facebook или Google може да купят WhatsApp за над 1 млрд. долара. Коум заяви, че компанията не размишлява за продажба. "Ние, създателите, никога не сме говорили за това. Нашата цел е да изградим устойчив бизнес модел".  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:01 | 11.09.22 г.
fallback