Услугите в някои от агенциите се представят по електронен път, но големият проблем е липсата на единен портал с достъп до цялата информация, коментира в ефира на bTV министърът, отговарящ за развитието на електронното правителство Роман Василев.
Той цитира изследване на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, според което невъзможността голяма част от административните услуги да се получават онлайн води до „милиарди левове загуби годишно за бизнеса и гражданите“.
Сред институциите, които предлагат най-много услуги по електронен път, са Националният осигурителен институт (НОИ), данъчната администрация и Агенция „Митници“, посочи още служебният министър. Целта е да накараме институциите "да си проговорят" и така да заработи системата, смята той. В бъдеще ще могат да бъдат издавани и различни документи като свидетелство за съдимост и други необходими услуги.
От фирмата, която изпълнява част от проекта за изграждането на общия портал обаче признаха, че проектът се движи трудно, защото има съпротива от служителите на средно и ниско ниво на администрацията. Те се притесняват, че могат да останат без работа, от друга страна може да се види и каква работа се върши от администрацията, смята Веселин Тодоров.
Развитието на е-правителство е в приоритетите на служебния кабинет като дори бяха направени структурни промени и беше създадено ново министерство, което да се занимава с този процес. Досега проектът се движеше от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Стратегията за изграждането на електронното правителство е от 2002 година, като целта е намаляването на административната тежест. Електронните услуги обаче ще доведат и до ограничаване на корупцията. До момента в проекта са вложени малко над 100 млн. лева, обясни още Роман Василев.