На церемония, която се проведе в Sofia Tech Park на 20 Април, IAB България обяви тазгодишните победители в конкурса IAB MIXX Awards 2022. Най-много отличия - 14 (1 злато, 5 сребра и 8 бронза), получи агенция proof., следвана от guts & brains DDB с 9 отличия (2 злата, 3 сребра и 4 бронза), All Channels Group с 5 отличия (3 сребра и 2 бронза), together& с 4 отличия (2 злата, 1 сребро и 1 бронз), и The Smarts получиха 4 награди в различните категории. Конкурсът, който е насочен към дигиталната индустрия, премина под мотото „NO MIXXED FILLINGS, ONLY MIXX AWARDS“ и в него заявки за участие подадоха 20 компании.
За първи път в историята на конкурса 92-мата финалисти бяха оценявани от международно професионално жури, представено от 12 експерти в две основни направления – творчески решения и стратегия.
Във всяка категория журито отличи следните кампании:
1. Best Social Campaign III-то място: - Influencer Blackout, агенция guts & brains DDB, рекламодател EVN Bulgaria - Apple Thief’s Queue, агенция All Channels Communication Group, рекламодател Heineken Bulgaria - the way we eat, агенция proof., рекламодател Skapto
II-ро място: - unsee the prejudice, be yourself, агенция proof., PR агенция d:istinkt, рекламодател TELUS International Bulgaria
2. Best Brand Awareness Campaign III-то място: - Apple Thief’s Queue, aгенция All Channels Communication Group, рекламодател Heineken Bulgaria
II-ро място: - Credit cards - battle for the bill, aгенция guts & brains DDB, рекламодател United Bulgarian Bank - VISIBLY SIMILAR, TRULY DIFFERENT, aгенция All Channels Communication Group, рекламодател Tcherga - Heineken W0.0RKSTATION, aгенция guts & brains DDB, рекламодател Zagorka
3. Best Mobile First Campaign III-то място: - the way we eat, агенция proof., рекламодател Skapto
4. Best Branded Content Campaign II-ро място: - Avatar Style Awards by Philips OneBlade, aгенция All Channels Communication Group/TDB Play, рекламодател Philips - the way we eat, aгенция proof., рекламодател Skapto
I-во място: - New Chapter, aгенция together&, рекламодател Us, kids/Ние децата
5. Digital Craft & innovation Няма наградени в категорията
6. Most Effective Use of Data III-то място: - Clash of Titans Fury Vs. Wilder, aгенция/медия BTV Media Group, рекламодател Efbet - highway delivery, агенция proof. , рекламодател Skapto
7. Creative Effectiveness III-то място: - Bulgaria is your right, aгенция The Smarts, рекламодател Bulgarians in USA - sound off, aгенция proof. , рекламодател four paws
II-ро място: - Know Before You Scroll, агенция d:istinkt, рекламодател Telenor Bulgaria
I-во място: - Knocking on wood, aгенция guts & brains DDB, рекламодател DZI
8. Best Native Campaign II-ро място: - New Chapter, aгенция together&, рекламодател Us, kids/Ние децата
9. The Bravest Campaign III-то място: - unsee the prejudice, be yourself, агенция proof. , PR агенция d:istinkt, рекламодател TELUS International Bulgaria
II-ро място: - “Opashkata” (The Tail), агенция The Smarts, рекламодател Drama Theater “Ivan Radoev”, Pleven
10. Best Engagement Campaign III-то място: - New Chapter, агенция together&, рекламодател Us, kids/Ние децата - unsee the prejudice, be yourself, агенция proof. , PR агенция d:istinkt, рекламодател TELUS International Bulgaria - Heineken W0.0RKSTATION, aгенция guts & brains DDB, рекламодател Zagorka
II-ро място: - Apple Thief’s Queue, aгенция All Channels Communication Group, рекламодател Heineken Bulgaria
I-во място: - Knocking on wood, aгенция guts & brains DDB, рекламодател DZI
11. PR Digital III-то място: - City as its People, агенция Noble Graphics, рекламодател DSK Bank - sound off, агенция proof., рекламодател, four paws/четири лапи
II-ро място: - Knocking on wood, агенция guts & brains DDB, рекламодател DZI
12. Real time III-то място: - “Opashkata” (The Tail), агенция The Smarts, рекламодател Drama Theater “Ivan Radoev”, Pleven
II-ро място: - highway delivery, агенция proof., рекламодател Skapto
13. Programmatic Няма наградени в категорията
14. Digital Sales Campaign III-то място: - Bagri - The Most Valuable is For You, агенция gobox, рекламодател Bagri
I-во място: - highway delivery, агенция proof., рекламодател Skapto
15. Influencer campaign III-то място: - Influencer Blackout, агенция guts & brains DDB, рекламодател EVN Bulgaria
II-ро място: - CLASSICS ARE COOL too, агенция/рекламодател Sofia National Opera and Ballet - unsee the prejudice, be yourself, агенция proof. , PR агенция d:istinkt, рекламодател TELUS International Bulgaria
16. Best Video Campaign III-то място: - Credit cards - battle for the bill, агенция guts & brains DDB, рекламодател United Bulgarian Bank
II-ро място: - fairtown, aгенция proof., рекламодател Klear
17. Best Lead Generation Campaign III-то място: - unsee the prejudice, be yourself, агенция proof. , PR агенция d:istinkt, рекламодател TELUS International Bulgaria
18. Best Small Budget Campaign III-то място: - Bulgaria is your right, агенция The Smarts, рекламодател Bulgarians in USA
I-во място: - New Chapter, aгенция together&, рекламодател Us, kids/Ние децата
19. Brand Activism Няма наградени в категорията
Тази година 3 от наградените кампании ще участват в IAB MIXX Awards Europe, кaто IAB Bulgaria финансира участието им.
Изборът на журито за 3-те кампании наградени със злато на IAB MIXX Awards България е:
- кампания “Knocking on wood“, aгенция guts & brains DDB, рекламодател DZI
- кампания „New Chapter“, aгенция together&, рекламодател Us, kids/ Ние децата
- кампания „highway delivery“, агенция proof., рекламодател Skapto
Официални партньори: A1 България и Coca Cola
Хостинг партньор: Superhosting
Кибер партньор: Acronis Bulgaria
Партньори: Postbank и Bulsatcom
Стрийминг партньор: Streamer.bg
Творчески партньор: The Smarts agency
Стратегически партньри: БАР, БАКА, БДВО
Партньори коктейл: Ino Vino, Johnie Walker Blonde, Spadel Devin
Медия партньори: BTV Media Group, Нет Инфо, Икономедия, Investor.bg , Медийна група България, Мениджър, Булевард България, Darik radio, Economic.bg, SBB Media и Еtarget.