fallback

600 млн. евро годишно: RTL иска да инвестира повече в стрийминг

В бъдеще потребителите на RTL+ ще могат да гледат там видео съдържание, да слушат музика и подкасти и да четат електронни списания

15:40 | 05.11.21 г.
Автор - снимка
Създател

RTL - дъщерната компания на германския медиен концерн Bertelsmann, възнамерява да разшири своята услуга за стрийминг RTL+ в платформа за различни медии. От средата на 2022 г. нататък потребителите трябва не само да могат да гледат телевизионно съдържание, както преди, но и да слушат музика и подкасти и да четат електронни списания. За плановете съобщи Томас Рабе, който ръководи семейната компания Bertelsmann, както и RTL Group.

Всички жанрове в едно приложение - подобна концепция засега е уникална в медийния пейзаж, твърдят от германската медия. 

Едно нещо е ясно отсега: медийната компания възнамерява да инвестира сериозно в своето стрийминг предложение, което преди работеше под името TV Now. RTL възнамерява да утрои своите годишни програмни инвестиции спрямо нивото от 2021 г. до около 600 млн. евро до 2026 г., пише Handelsblatt. В същото време медийната група от Кьолн повиши целите си за процъфтяващия пазар на стрийминг. До края на 2026 г. RTL Group се стреми към 10 милиона платени абонати за двете платформи RTL+ и Videoland в Нидерландия. В момента услугите имат 3,4 милиона потребители - силно увеличение от 90 процента спрямо предходната година. През септември 2020 г. TV Now имаше 1,8 милиона платени абонати.

Благодарение на силния ръст на потребителите приходите от стрийминг също са нараснали - с една трета до 162 млн. евро на годишна база. Рабе възнамерва да постигне един милиард евро до 2026 г. Тогава двете стрийминг услуги трябва да бъдат и печеливши.

Според компанията общите приходи на RTL Group са нараснали с 10,3% до 4,5 млрд. евро през първите девет месеца на годината спрямо същия период на 2020 г. Групата очаква да генерира общи приходи за около 6,5 млрд. евро през 2021 г.

В допълнение към растежа в стрийминг сектора RTL се възползва и от продължителното възстановяване на пазарите на телевизионна реклама.

Базираната в Гютерсло компания майка Bertelsmann също се възползва от разрастването на медийното дъщерно дружество RTL. В сравнение със същия период на предходната година продажбите за деветмесечието са се увеличили с 9,2% до 13,1 млрд. евро. Органичният ръст е 14,2% и 8,4% в сравнение с 2019 г. преди коронавируса.  „На фона на положителното развитие на бизнеса ние все още сме силни оптимисти за цялата 2021 година. Ще регистрираме по-високи продажби и общ резултат от почти 2 млрд. евро“, каза Ролф Хелерман, финансов директор на Bertelsmann, цитиран в прессъобщение. Bertelsmann не предостави никаква информация за печалбата.

Данните дават предпоставка за желаното сливане между телевизионната група RTL и базираното в Хамбург дъщерно дружество за списания Gruner + Jahr (G + J). През август Bertelsmann обяви сливането в сила от 1 януари 2022 г. Целта е да се създаде „нов национален шампион в мултимедиите“, обяви Bertelsmann.

Със сливането Bertelsmann възнамерява да се позиционира по-добре за бъдещето в медийния бизнес. Индустрията е доминирана на рекламния пазар от гигантите Google, Facebook и Amazon. В същото време платформи като Netflix или Disney+ привличат все повече зрители. С преструктурирането на RTL+ Bertelsmann възнамерява да се бори по-силно срещу конкуренцията.

В допълнение към RTL Group и Gruner + Jahr групата Bertelsmann, която е основана през 1835 г., включва още доставчика на IT услуги Arvato, издателството на книги Penguin Random House, музикалната компания BMG, Printing Group, Education Group и мрежата за инвестиции Bertelsmann Investments.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:37 | 13.09.22 г.
fallback