fallback

Verizon иска да продаде медийните си активи

Сред тях попадат придобитите преди години части от Yahoo и AOL

22:23 | 29.04.21 г.
Автор - снимка
Създател

Verizon Communications проучва възможността за продажба на активите ѝ, включващи части от Yahoo и AOL. Това се случва в момент, в който телекомуникационният гигант иска да излезе от скъпите си и неуспешни начинания в областта на дигиталните медии, пише Wall Street Journal.

Процесът по продажба, който включва компанията за дялово инвестиране Apollo Global Management, може да доведе до сделка на стойност от 4 до 5 млрд. долара, твърдят източници, запознати с въпроса. Други детайли не са известни на този етап.

Verizon похарчи милиарди долари за създаването на портфолио от някога доминиращи уебсайтове. През 2015 г. тя придоби AOL, а през 2017 г. – Yahoo, като плати повече от 9 млрд. долара, за да купи двете компании.

Verizon, най-големият телеком в Съединените щати по брой абонати, взе сайтовете с намерението да възроди брандовете, които бяха загубили трафика, който привличаха в добрите си дни.

През 2017 г. тя преструктурира бизнеса си под ръководството на бившия главен изпълнителен директор на AOL Тим Армстронг и сигнализира, че има намерение да се конкурира с гиганти в сферата на дигиталната реклама като Google и Facebook.

Yahoo и AOL, родени по време на ерата на настолните компютри и dial-up интернета, успяха да привлекат повече рекламни приходи, но не успяха да достигнат до по-голяма аудитория, защото тя прехвърли вниманието си към мобилните приложения.

Бизнесът с дигитални медии не успя да постигне целта си от 10 млрд. долара годишни приходи до 2020 г., а през 2018 г. Verizon отписна 4,5 млрд. долара от неговата стойност. Телекомът съкрати служители в това звено, а през ноември сключи сделка за продажба на HuffPost на BuzzFeed. Този ход следваше продажбата на Tumblr през 2019 г.

Бизнесът, който включва Yahoo Finance и Yahoo Mail, както и новинарски сайтове като TechCrunch и Engadget, генерира 7 млрд. долара приходи през 2020 г., или с 5,6% по-малко спрямо предходната година. Спадът се дължи на рязкото оттегляне на реклами през първите месеци от коронавирусната пандемия. Бизнесът пое отново нагоре през второто полугодие, а подразделението записа две поредни тримесечия на двуцифрен растеж.

Въпреки този възход, напоследък Verizon се фокусира повече върху партньорствата си с видео стрийминг услуги като Disney+ и Hulu, които могат да се комбинират с нейните мобилни планове и с тези за домашен интернет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:27 | 14.09.22 г.
fallback