fallback

КЗК разреши сделката за "Нова телевизия"

Антимонополният орган установи, че телекомите не са сред водещите рекламодатели в телевизиите, радиата и интернет

14:16 | 18.01.21 г. 2

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на регистрираната в Люксембург United Media да придобие едноличен контрол върху „Нова Броудкастинг Груп“ и дъщерните му дружества, както и съвместен контрол върху „Файненшъл Маркетплейс“, „Грабо Медия“ и издателската компания „Атика Ева“.

Сделката не води до хоризонтално припокриване между дейностите на участниците в планираната сделка, съобщават от Комисията след проверката на параметрите. Заключението на регулатора е, че телекомите не са сред водещите рекламодатели на медийния пазар у нас. 

Опасенията как ще повлияе покупката на "Нова Броудкастинг Груп" върху рекламния пазар се породиха от факта, че новият собственик притежава телекомуникационния оператор Vivacom.

Засегнатите предприятия оперират на различни нива от веригата за предоставяне на аудиовизуални услуги и на някои телекомуникационни пазари и на тази база КЗК определи следните вертикално свързани пазари на територията на България, върху които сделката ще окаже въздействие, а именно:

1. пазарите на разпространение на радио и телевизионни програми на едро и на дребно;

2. пазарите на телевизионна, интернет и радио реклама (свързани с дейностите на "Нова" при продажба на рекламно пространство);

3. пазарите на разпространение на радио и телевизионни програми на дребно, предоставяне на мобилни телекомуникационни услуги на дребно и на достъп до интернет (свързани с дейностите на БТК).

Според заключенията на антимонополния регулатор обединената група няма да има "нито способност, нито стимул за ограничаване на достъпа до засегнатите от сделката вертикално свързани пазари".

Налице са алтернативни телевизионни и платформени оператори, които са в състояние да оказват ефективен конкурентен натиск. Предприемането на подобно поведение би имало възможни неблагоприятни последици, като загуба на ключово телевизионно съдържание и на значителни приходи, посочват от комисията.

По отношение на предоставянето на рекламно пространство в медиите, притежавани от "Нова Броудкастинг Груп", на придобиващата контрол група в качеството на рекламодател, КЗК установи, че телекомуникационният сектор не е сред водещите рекламодатели в телевизия, интернет и радио и не би могъл да се приеме като решаващ фактор за цялостния рекламен бизнес на медиите.

Двете страни съобщиха за водени преговори в началото на декември 2020 година. Само няколко дни по-късно, на 14 декември 2020 година, КЗК образува производството за покупката.

Преди празниците стана ясно, че двете компании са постигнали съгласие по параметрите на сделката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:57 | 05.09.22 г.
fallback