BuzzFeed Inc. купува онлайн новинарската платформа HuffPost от Verizon Communications Inc. – поредната голяма сделка в международния новинарския сектор.
BuzzFeed и медийното подразделение на Verizon също така са се съгласили да обединят съдържание в рамките на по-широкообхватно партньорство. В рамките на сделката Verizon придобива миноритарен дял в BuzzFeed, която на свой ред ще използва рекламната платформа на телекома, за да достигне до повече потребители.
Други конкретни подробности около споразумението не са предоставени, посочва Bloomberg.
Сделката в известна степен е завръщане към корените за главния изпълнителен директор на BuzzFeed Джона Перети, който е сред съоснователите на HuffPost.
„Имам ярки спомени от израстването на HuffPost във водещо новинарско издание в ранните му години, но BuzzFeed прави това придобиване, тъй като ние вярваме в бъдещето на HuffPost и в потенциала, които има, за да продължи да определя медийния пейзаж през идните години“, посочва Перети в изявление.
Verizon търси начини за подобряване на медийния си бизнес, който преди това бе воден от Тим Армстронг. В рамките на неговия план компанията трябваше да превърне колекцията си от онлайн марки – като AOL и Yahoo! – в успешен рекламен бизнес, но стратегията му така и не успя да се осъществи. След като промени името си от Oath на Verizon Media Group и съкрати персонал, компанията се фокусира основно върху това, което прави най-добре – предоставянето на безжични услуги.