Коронакризата е довела до сериозно свиване на рекламния сектор, но това не е най-големият проблем, заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Мартин Димитров, изпълнителен директор на рекламната агенция Nitram.
“Рекламата по принцип е бизнес, който много често изпада в кризи”, коментира Димитров. Притеснителното според него е, че няма никакво планиране - нито здравно, нито икономическо, заради липсата на предвидимост.
Тези предизвикателства, според него, са нерешими от рекламната индустрия. "Тя трябва просто да изчака и да се съобрази”, каза Димитров.
Експертът посочи, че традиционно октомври-декември е най-силното тримесечие на индустрията, независимо къде се намира. Той обаче не очаква последните три месеца на тази година да се отразят значително на годишния спад в нея, който Димитров прогнозира, че ще е между 25 и 30%.
Той засегна и темата за изграждането на детски кътове на работното място в контекста на нов проект на социалното министерство.
По думите на Димитров проблемът с недостига на места в яслите и детстките градини в България, основно в София, не трябва да се прехвърля от общините и държавата към компаниите. “Има големи компании, които имат детски градини, но не всички дружества могат да си го позволят”, отбеляза той.
Връща ли се рекламната индустрия към нормалността? На кои клиенти на рекламния бизнес коронакризата повлия най-сериозно?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" вижте тук.