Google планира да плати 1 млрд. долара на издатели в глобален мащаб за тяхно съдържание в рамките на следващите три години, обяви главният изпълнителен директор на компанията, предава Ройтерс.
Медиите отдавна се борят с най-популярната в света интернет търсачка за компенсации за използване на тяхното съдържание, а европейските медийни групи са водещи в този процес.
Главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай заяви, че новият продукт, наречен Google News Showcase, ще се появи първо в Германия, където има договори с местните издания Der Spiegel, Stern, Die Zeit, както и в Бразилия, където си партнира с Folha de S. Paulo, Band и Infobae.
Продуктът ще бъде пуснат в Белгия, Индия, Нидерландия и други страни. Около 200 издатели в Аржентина, Австралия, Великобритания, Бразилия, Канада и Германия са подписали заявки за участие.
„Този финансов ангажимент, най-големият ни до този момент, ще плаща на издателите за създаване и подреждане на висококачествено съдържание за различни видове новинарско онлайн преживяване“, коментира Пичай в публикация в блога на компанията.
Продуктът, който позволява на издателите да избират и представят свои истории, ще бъде пуснат в Google News на устройства с Android и евентуално на устройства на Apple.
„Този подход е по-различен от другите ни новинарски продукти, защото разчита на редакционния избор на отделните издатели за това кои истории да бъдат показани на читателите и как да бъдат поднесени“, коментира Пичай.
Google преговаря и с френски издатели, които са сред най-явните ѝ критици.