fallback

Карантината насърчава стрийминга, но не и рекламата

Търсенето от страна на рекламодатели намалява на фона на внезапното спиране на много по обем икономическа активност

20:54 | 27.03.20 г.

Хората прекарват повече време в поточното видео, тъй като новият коронавирус ги принуждава да стоят на закрито. Рекламодателите обаче не следват тази траектория. Времето за излъчване на телевизия в САЩ е нараснало с 12% през миналата седмица в сравнение с предходната седмица по данни на компанията за видео технологии Wurl Inc., която твърди, че проследява навиците на гледане на около 5 милиона зрители на свързаните с интернет телевизори. Amazon.com Inc. и Hulu на Walt Disney Co. стават свидетели на ръст на поточното видео по време на кризата, твърдят източници на WSJ, запознати с въпроса. Други доставчици на поточно видео, включително HBO на AT&T Inc. и Vizio Inc., също отчитат увеличен преглед на своите стрийминг услуги.

Зрителите изглеждат особено мотивирани да намерят нови неща, по които да гледат видео, според Vizio, който е един от най-големите производители на телевизори. „Ние не просто сме свидетели на повече време, прекарано в стрийминг и телевизия, което очакваме да продължи, но виждаме и повече време, прекарано в търсене и откриване“, казва пред WSJ Майк О’Донъл, ръководител на бизнеса с платформите на Vizio. „Без спорт и на фона на нарастващата умора от новини хората започват да търсят повече съдържание, което да гледат“. Преглеждането на сесии от 16 до 22 март в приложенията, поддържани от реклами и без реклами в свързаната телевизионна платформа на Vizio, е нараснало с 40% спрямо предходната седмица. Платформата проследява навиците за гледане на 10,1 милиона телевизора, използвайки операционната им система. Изборът на поточното предаване се е преобразил към повече налично време за реклама. SpotX Inc., която помага на издателите да продават видеореклами, заяви, че има 16% увеличение на рекламните места за видеореклами от 19 до 22 март в сравнение с 5-8 март, съответните дни две седмици по-рано. Това включва видео, предавано по телевизори, както и други свързани устройства като смартфони, таблети и компютри. SpotX заяви, че рекламният инвентар, наличен за поточно телевизионно програмиране, е нараснал с близо 25% от 12 до 24 март в сравнение с 28 февруари до 11 март. Инвентарът за цифрови видеоклипове, които обикновено са по-кратки, е нараснал с 13% за същия период. Но макар и гледането да расте, търсенето от страна на рекламодатели намалява на фона на внезапното спиране на много по обем икономическа активност. „Правихме анулирания; имахме клиенти, които отлагат кампаниите“, заяви Майк Евънс, старши вицепрезидент по улесняване на търсенето на SpotX, който пояснява, че работи с повече от 600 медийни компании и има обхват от 42 милиона телевизионни домакинства, свързани с интернет. „Нестабилността на първо място - и очевидната причина за невъзможност, удрят компаниите за пътувания“, казва  Евънс. „Това е голям удар. Не знам как ще продължи това“. Маркетолозите са свили разходите за компаниите за пътувания, хотелиерство и недвижими имоти за реклами през платформата на SpotX с над 70% от 16-22 март в сравнение с предходните седем дни, твърди компанията. 

SpotX отказа да предостави точни данни за всички скорошни промени в общите разходи за реклама и печалбата или загубата за компанията. Оперативният директор на компанията Шон Бъкли  призна широкото влияние на коронавируса върху рекламната индустрия. Компании като Twitter Inc. и New York Times Co. вече посочиха, че приходите от реклама ще бъдат ударени. „Представяме си, че това ще тежи на повечето фирми, които се поддържат от реклами“, казва Бъкли чрез говорител. Изпълнителният директор на друга платформа, която работи с издатели за продажба на видеореклами, заяви, че маркетолозите са намалили разходите през миналата седмица с 20% до 30% спрямо предходната седмица. Други категории, които отстъпват, включват ресторанти с бързо обслужване, търговци на концерти и събития. „Също така сме в края на месеца и тримесечието, две причини, поради които обикновено има ръст на  рекламата, докато хората се опитват да постигнат целите за компаниите си“, казва мениджърът. Спадът на рекламите вероятно ще продължи през второто тримесечие на годината и през третото, казва той. Намаляването на търсенето на реклами, точно както има ръст на зрителите, е смущаващо развитие за продавачите на реклами в поточната телевизия, където маркетолозите са бавни в следенето на аудиторията дори преди пандемията. Зрителните на поточно съдържание бяха свикнали да виждат едни и същи реклами да се повтарят много повече, отколкото на традиционната телевизия или дори празни екрани на места, на които би следвало да се появяват реклами.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:25 | 10.09.22 г.
fallback