fallback

Guardian забранява рекламата от петролни и газови компании

Британското издание ще засили отразяването на темите, свързани с климата

21:01 | 29.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Британският вестник Guardian повече няма да приема реклами от петролни и газови компании. С това тя се превърна в първата новинарска организация в света, която отказва да приема пари от компании, които се занимават с изкопаеми горива, пише изданието.

Ходът, който следва усилията за намаляване на въглеродния отпечатък на компанията и да засили отразяването на спешността от мерки за реакция на климатичните промени, бяха обявени днес и влизат в сила веднага.

Забраната ще бъде приложена за всяка компания, която е свързана с добива на фосилни горива, включително много от най-големите замърсители в света.

„Решението ни е базирано на продължаващите десетилетия усилия от мнозина в тази индустрия да попречат на смислените климатични действия от правителствата по света“, посочиха в общо изявление главният изпълнителен директор на компанията Ана Бейтсън и главния финансов директор Хамиш Никлин.

Те твърдят, че отговарянето на глобалното затопляне е „най-важното предизвикателство в наше време“.

Природозащитни групи отдавна твърдят, че енергийните компании използват скъпи рекламни кампании, за да „изчистват“ имиджа на дейностите си, като плащат да се акцентира върху сравнително малки инвестиции във възобновяема енергия, докато продължават да генерират по-голяма част от приходите си от добива на фосилни горива.

Въпреки призивите медиите да се откажат от подобни реклами, досега само няколко малки издания залагат на този подход.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:03 | 11.09.22 г.
fallback