Към средата на 2019 г. издателите на новинарски публикации продължават да насърчава своите собствени цифрови абонаменти с динамични платежни системи и целеви маркетинг за привличане и задържане на абонати, става ясно от актуализиран доклад на мрежата за глобални медии FIPP.
Половината от ТОП 10 издателите на цифрови абонаменти отчете ръст на абонатите през първата половина на тази година. Times продължава да е водещият издател на цифрови абонаменти. В началото на 2019 г. New York Times стартира с 3,3 милиона онлайн абонамента, а сега има 3,5 милиона абонати. Wall Street Journal има подобен нарастващ темп на растеж, увеличавайки се цифрово с 300 000 абоната през първите две тримесечия на 2019 г., използвайки засилен маркетинг за привличане и задържане на абонати, става ясно от актуализирания доклад на FIPP.
И въпреки че първите двама лидери в цифровите абонаменти остават непроменени, в средата на класирането някои издатели имат по-голям темп на растеж. Financial Times се радва на най-висок ръст в цифровите абонаменти, подобрявайки цифровата си база с над 25 процента, като същевременно надмина и границата от 1 млн. дигитални абоната. Изданието беше един от първите големи медии, които въведоха платена система, създавайки я през 2002 г.
Платените системи и базираните на абонамента модели за приходи продължават да носят успех за новинарите, които ги прилагат.