Рекламодателите започват да насочват повече пари към Facebook Watch, но платформата за гледане на видеа продължава да изостава значително по приходи и аудитория спрямо YouTube, пише Wall Street Journal.
Facebook направи Watch, за да привлече повече видео реклама с професионално създавани предавания, като „Red Table Talk” на Пинкет Смит и „The Real World” на MTV. Освен това Facebook позволява на потребителите да качват видеа, които да се появяват в Watch и, ако бъдат одобрени от компанията, да печелят пари от реклами.
Рекламодателите и агенциите за покупка на реклами посрещнаха Watch с предпазлив оптимизъм през август 2017 г. Facebook има над милиард потребители, но те не гледат на него като на място за гледане на качествено съдържание от този тип.
"Не ползвам Facebook по този начин“, коментира Джордан Джейкъбсън, ръководител Социални мрежи в дигиталната агенция iProspect. “Но Facebook все още е един от двата медийни партньора във всеки един медиен план, и те имат една от най-големите банки от акаунти в света, затова не бих ги отписал“.
Агенцията харчи поне няколко стотин процентни пункта повече на Watch тази година, посочва Джейкъбсън.
Говорителка на Facebook е отказала да коментира размера на приходите от видео реклама на Facebook Watch.
Според агенциите за купуване на реклама рекламодателите с времето са започнали да симпатизират повече на Watch.
Има два начина за купуване на видео реклама във Facebook. Рекламодателите могат да платят за пускането им в нюзфийда на Facebook или за предлагането им преди или по време на видеа, което обичайно значи видео съдържание в Watch.
Майк Хенри, главен изпълнителен директор на Open Slate, технологична компания, която предлага услуги за сигурност на марката на рекламодатели в YouTube и Facebook, твърди, че всички 40 клиенти, използващи Facebook продукти, планират да похарчат поне „шестцифрени, а понякога и седемцифрени“ суми за реклами в Watch.
Рекламодателите, които се насочват към тази платформа, не го правят заради сравненията с YouTube. През юни Facebook заяви, че Watch има 720 млн. потребители месечно по целия свят, които са прекарали поне по минута в платформата. През декември те бяха 400 млн. За сравнение през май YouTube заяви, че има 2 млрд. месечни потребители, от 1,9 млрд. миналото лято.
Facebook Watch остава в сянката на YouTube, която ще генерира 18 млрд. долара нетни приходи тази година според оценка на анализатора на Needham & Co Лора Мартин.